7 Nisan 2010 Çarşamba

KARAMEL ve FISTIKLI BROWNIE




Bu hafta Iskenderun ,Antakya ve Adana'yi gezdik.
Ben o yorenin mutfagina hayranim ve Allahtan orada yasamiyorum derim hep ,eminim ki cok kilo alirdim.
Belen'de "belen tava" yedik muhtesemdi ...Tarifini aldim tabiki , yakinda sizlerle paylasirim.
Bu kadar kebabin uzerine bir de tatli hazirladim .
Bu tarif su adresten
MAZEMELER
1 Bardak un
3 yumurta
8 kasik tereyagi
kabartma tozu
2 kare bitter cikolata
1/4 bardak seker
3 kasik meyva suyu
KARAMEL
2 su bardagi seker
1/2 su bardagi su
2/3 su bardagi krema
2 kasik tereyagi Bir bardak fistik
HAZIRLANISI
Bir kabin icinde tereyagi hafifce eritilir icine bitter parcalari atilarak karistirilir ve eritilir.
Ayri bir kabin icerisinde yumurta ve seker karistirilip icine eritilmis tereyagi ve cikolata karisimi ilave edilir.
Diger malzemelerde eklenerek mikser ile iyice karistirilir.
Karisim kek kalibina konur isitilmis 170c firinda pisirilerek bi kenarda sogumaya birakilir.
Ayri bir kabin icinde seker hafif pembelestirilir ,icerisine su,tereyag ve krema konularak pisirilir
Karamel rengi alip koyulasinca icine fistiklar atilir.
Sogumus olan kekin kalibinin altina ve yanlarina folyo sarilirak uzerine karamel dokulur
Translate kullanarak cevirdim ve yaptimbu tarifi.
Inanilmazlezzetli oldugu icinde sizlerle paylasmak istedim
Afiyet olsuuuuuun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder