6 Nisan 2010 Salı

KARAMELALI CUPCAKE ( NuNu)

Sevgili FERAH'ın KEKLER etkinliğinde bol paylaşımlar diliyor, tarifimi kendisine yolluyorum.
üzerine ayrı bir karamel sos gerekiyor ( akışkan olan ! )

tamamen soğuyunca ( ben dolapda beklettim ! ) küp küp kesiniz
karamel soğudukça katılaşacak ( çünkü krema ve yağ az koyduk, akışkanlığı olmayacak ! )
şeker-yağ-krema karamelize olmuş haldeyken,




KARAMELALI, KARAMEL SOSLU CUPCAKE (nUnU)

1 iri yumurta oda sıcaklığında
1 sb 1 parmak az şeker ( pekmezde harika bir alternatif biliyorsunuz şeker yerine )
1 sb 1 parmak az süt - oda sıcaklığında
1 türk kahve fincanı ( 1 parmak az) sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tereyağ- oda ısısında
1 sb + 1 yk elenmiş un
1 kabartma tozu
2 dolu yk kakao
2 yk karamelli cappuccıno


KARAMELA

1/2 kutu krema
1/2 sb esmer şeker
1 tatlı kaşığı tereyağ

şekeri kısık ateşte eritiniz-
tereyağı ilave edin karıştırın,
en son oda sıcaklığındaki kremayı ekleyip karştırın az kaynatıp soğutun

KARAMEL SOS BURADA
GEÇEN BAHAR YAPTIĞIM KEK İSE BURADA (mutlaka deneyin ! )

-Kek yaparken ,çırpma sırasıyla hazırladığınız karışımı muffın kalıplarına bölüştürünüz.
-üzerine karamelaları resimdeki gibi koyunuz
-170 * yaklaşık 25- 30 dakika arasında pişiyorlar. (ben 25 dk pişirdim fırın farkı olabilir )
-pişip soğuduktan sonra karamel sosu nu üzerine tattlı kaşığı ile gezdiriniz
-TAM 12 ADET'liktir bu malzemem. Bazen 10 da olabiliyor.


ÇOKKK SEVDİĞİNİZİ , İLK KEZ YAPACAK ARKADAŞLARIN İSE ÇOOKK SEVECEĞİNİZİ BİLİYORUM. DAHA DEVAMI VAR !!! BUNA ADETA KARAMEL SHOW - SERİSİ DİYEBİLİRİZ...(Karamel severlerin beklediğine diyecek diyorum tekrar :)
AFİYETLER OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder