6 Nisan 2010 Salı

KARAMELLİ KAHVELLİ KOZALAKLAR




KARAMELLİ KAHVELİ KOZALAKLAR

4 metro bar (çikolata)
1 yk bal (doğal)
1 çk granül kahve
1 çk tereyağ (ev yapımı )
bir miktar cornflax (ben tam tahıllı kullanıyorum !!)
çikolata - truff kağıtları
YAPILIŞI
- metro barlar elle bölünerek teflon tavada kısık ateşte eritilir (yakmayın !! )
- karıştırılır ve içine kahve serpilir
- tekrar karıştırmaya devam edip yağ ilave edilir,
-cornflakexleri serperek ilave edin. (çok olmasın her tarafına bulansın karamel )
- kısık ateşte kalmaya devam eden kozalakları, 2 tatlı kaşığının yardımı ile çikolata truff kağıtlarına hızlıca aktarın.

püf noktaları
-Ocağın altı kapalı olursa hemen donar ve kaşığa alamazsınız. !!!
- basit gibi görünsede truff kağıtlarına aktarmak çok sabır gerekterecek ve zaman alacak bir bölümüdür . !!!

- truf kağıtlarını çok doldurmayın, yemesi zor olur !!
-misafirlerinize son anda ikram etmeyip, çok önceden hazırlayınız. !!


Karamel sevdası çoğumuzda vardır . Bu güzel lezzeti sizlerle çoğu tariflerimde paylaşmıştım. Bugün ise özellikle bayramlarda , yılbaşında ,eş dost kahve günlerimizde ikram etmeyi çok sevdiğim kozalakların tarifini paylaşıyorum sizlerle. Daha pek çok versiyonlarınıda göreceksiniz.
Çok seveceğinizi biliyorum.
Hepinize Afiyetler , Keyifler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder