8 Nisan 2010 Perşembe

KAVALA KURABİYESİ

kavala kurabiyesi 011
Kavala kurabiyesi hep methini duyduğum ancak hiç tatmadığım ve merak ettiğim bir kurabiye çeşidi idi. Yakın bir zamanda Etiler'de bir pastanede paket paket görünce aldım. Gerçekten oldukça lezzetliydi. Geçenlerde de hadi bende deneyeyim bakalım olacakmı diye tarif araştırmasına başladım ve Sevgili Nilay'ın(Kitchen O'clock)sayfasında buldum. Orjinal tarife burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Yalnız kurabiye hamurunu yoğurduktan sonra şekil vermek istediğimde hamuru bir türlü toparlayamadım. Ne kadar uğraştımsa da şekil veremedim. Muhakkak bir yerlerde hata yaptım. Ama büyük bir azimle devam ettim ve hamuru tekrar yoğurma kabına alıp 1 yumurta ve yarım çay bardağı süt ilave ederek hamuru toparlamayı başardım. Bu şekilde hazırladığım hamuru merdane yardımı ile açıp, hilal şeklindeki kalıpla kestim ve pişirdim. Soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serperek servis yaptım.
Her ne kadar hamuru toparlayamama sebebi ile malzemelerinde değişiklik yapmış olsamda, tadı pastanede yediğim orjinal Kavala kurabiyesine çok benziyordu yani çok güzeldi. Denemek isteyen herkese öneririm. Sevgili Nilay'a da tarif için çok teşekkürler.Tarifin orjinali yukarıda olmakla beraber her an elimin altında olması için tekrar buraya yazıyorum.
Malzemeler;
*250 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
*1 çay bard. sıvıyağ
*1 su bard. pudra şekeri
*2 adet yumurta (Orjinal tarifte 1 adet)
*1 çay bardağı iri doğranmış badem
*1 çimdik tuz
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*1/2 çay bardağı süt(orjinal tarifte yok ben ekledim)
*4 su bardağından biraz fazla un
*Pudra şekeri (üstüne serpmek için)
Hazırlanışı;
1- Unu içine hiçbirşey eklemeden rengi biraz dönünceye kadar ve sürekli karıştırarak kavurun.Kavurduktan sonra soğumaya bırakın.
2-Soğuyan kavrulmuş unu hamur yoğurma kabına alıp, diğer tüm malzemeyi ekleyip kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurun.
3- Hamuru merdane yardımı ile açıp, hilal şeklindeki kurabiye kalıbınızla kesin. Veya kendiniz elinizle hilal şekli verebilirsiniz.Kurabiyeleri, yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında yaklaşık 20-25 dk. Çok kızarmamalarına dikkat edin. İyice soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri eleyerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder