7 Nisan 2010 Çarşamba

KAYMAKLI POĞAÇA



Yumuşacık ve bol kalorili bir poğaça isterseniz tam ağzınıza layık bir poğaça olur doğrusu. Hayatımda yediğim en lezzetli poğaçalardan biri. Kilo alma korkusu olmasa sık sık yapıcam ama korkumdan yapamıyorum;) Bu tarifimi porselen demlik çay saati etkinliği için arkadaşım lezizceye yolluyorum. Kendisine kolaylıkla diliyorum:)

MALZEMELER:
1 Paket kuru maya
1 Paket kaymak(200-250 gr)
1 Çay bardağı sıvı yağ
125 Gr margarin ya da tereyağı(eritilmiş)
1 Çay bardağı ılık süt
1 Yumurta(üzeri için)
1 Çorba kaşığı tuz
2 Çorba kaşığı toz şeker
Aldığınca un

YAPILIŞI:
Önce derin kabımızı alalım içine unumuzu koyup ortasını havuz gibi açalım. İçine mayamızı döküp ılık sütle eritelim. Üzerine margarini , yağı koyup karıştıralım. Ardından da tuzu ve şekeri koyup hamurumuzu kulak memesi yumuşaklığında yapıp dinlenmeye bırakalım (1 - 2 saat) Mayalanan hamurumuzu temiz bir zemine alıp bir kaç kez yoğurarak gazını alalım ve içine bir paket kaymağı koyup iyive yoğuralım. Hamur iyive kaymağı alınca elimizde ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yağlanmış fırın tepsimize dizelim. İsterseniz arasına kaşar da koyabilirsiniz yakışıyor:) En son üzerine yumurta sarısı sürüp susam, çörekotu...vs serpip kızarana kadar pişiriyoruz. Ben üzerine bu sefer farklı olsun diye kuru kekik serptim missss gibi koktu;)) Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder