8 Nisan 2010 Perşembe

Kestaneli Çikolatalı Pasta






Çikolatadan gül yapmayı uzun süredir denemek istiyordum. Aldığım tarifte mısır şurubu kullanılıyordu ve mısır şurubu bulamadığım için çikolatadan gül yapmayı ertelemiştim. Petunyalarım arkadaşımın mısır şurubu yerine bal kullandığını görünce hemen denedim ve sonuçtan çok memnun kaldım. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Gül yapımının ayrıntıları için buraya tıklayabilirsiniz.
Malzemeler :
1 adet kakaolu hazır pandispanya
1 paket kakaolu hazır pasta kreması
1,5 su bardağı soğuk süt + 50 gr. yumuşak margarin (Kremayı hazırlamak için)
yarım su bardağına yakın soğuk süt (keki ıslatmak için)
Arasına;
150-200 gr. kestane şekeri
1 çay bardağı damla çikolata
Çikolata güller için;
2 paket (80gr. ) bitter çikolata
1 yemek kaşığı bal
Üzerine;
kakao, süsleme şekeri
Yapılışı :
50 gr. yumuşak margarin (Becel kullandım.) mikser yardımıyla çırpılır. Hazır pasta kreması (Dr. Oetker kakaolu pasta kreması kullandım.) ve 1,5 su bardağı soğuk süt eklenip 4-5 dakika çırpılır, bir kenara alınır. Pandispanya katları sütle ıslatılır. Üstteki parça alta gelecek şekilde pasta tabağına yerleştirilir. (Alt katı üste gelirse pastanın üzeri daha düzgün oluyor.) Hazırlanan kremanın 1/3 'i kadarı pandispanya katına sürülüp, düzgünce yayılır. Kestane şekerleri iri parçalanıp kremanın üzerine dizilir, damla çikolata serpilir. Diğer pandispanya katı ile üzeri kapatılır, hafifçe bastırılır. Kremanın bir kısmı süsleme için ayrılıp, kalanı ile pastanın üzeri ve yanları düzgünce sıvanır. Üzerine kakao elenir. Ayrılalan krema pompaya ya da krema torbasına doldurulup istenen şekilde pasta süslenir. Pastanın üzerine hazırlanan çikolata güller dekoratif şekilde yerleştirilir. (Ben pastanın üstüne bir bıçak yardımıyla baklava dilimi şeklinde desenler yaparak süslemeye çalıştım.) Hazırlanan pasta buzdolabında bir gece dinlendirilip servis yapılır.
Çikolata Güller;
2 paket (80 gr. lık) bitter çikolta benmari yöntemiyle eritilir. (Küçük bir tencerede su kaynatılır. Onun üzerine suya değmeyecek şekilde ısıya dayanıklı bir kap yerleştirilir. Çikolata parçalara bölünüp, üstteki kaba konulur. Alttaki suyun sıcaklığıyla çikolata eriyince içine 1 yemek kaşığı bal eklenir ve soğumaya bırakılır. Çikolata iyice donunca çeşitli büyüklüklerde gül ve yaprak yapılarak pastanın üzerine yerleştirilir. (Ben önce gülleri hazırladım. Biraz kuruyup sertleşince pastaya yerleştirdim.)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder