8 Nisan 2010 Perşembe

KIRINTI TATLISI











Muthis bir lezzet profiterol tadinda bugun hazirladim aslinda cilek veya cikolata sos ile servis ediliyor ben tembellik yaptim uzum pekmezi gezdirdim uzerine yine de cok guzeldi .

MALZEMELER.
1 S u bardagi su
250 gr tereyag
1,5 su bardagi un
1 cay kasigi tuz
1 yumurta
damla cikolata
pudra sekeri
cikolata ve cilek sos
HAZIRLANISI.
Bir tencereye su,tereyag,tuz konur az kaynayinca un ilave edilir hizla karistirarak pisirilir.Ocaktan alinir sogutulur icine 1 yumurta eklenir yogurulur.Hamur 1 saat buzdolabinda dinlendirilir.Hamurun yarisi patates ezicisine konur yagli kagit serilmis kaliba cikartilir kabin tamami rende hamurla kaplanir.Hamurun diger yarisi ikiye bolunur ve merdane ile ayni buyuklukte acilir.Hamurlardan birine manti yapar gibi araliklarla damla cikolata konur.Diger hamur uzerine kapatilir hafif elle basilir kucuk kalipla kesilir.Kesilen kalip hamurlar tepsideki hamurlarin uzerine dizilir.Onceden isitilmis 180c firinda uzeri pembelesene kadar pisirilir sogutulur uzerine pudra sekeri serpilir.Arzuya gore sos gezdirilir afiyet olsuuunnn.
Patates eziciyi IKEA 'dan aldim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder