6 Nisan 2010 Salı

KİVİLİ ELMALI KEREVİZ SALATASI (nUnU)






KİVİLİ ELMALI KEREVİZ SALATASI ( nUnU )

1 orta boy kereviz
2 adet kivi (sert)
1 küçük ekşi elma ( yeşil ithaller süpper)
çok az tuz ve sarımsaklı yoğurt (sarımsak isteğe bağlı)

2 yk mayonez (isteğe bağlı- ben kullanmıyorum )

Kereviz ve elma rendelenip bekletilmeden sarımsaklı yoğurt kasesine aktarılır
İçine dilimlenmiş kiviler eklenip karıştırılır.
1.NOT: kereviz ve elma havayla temas edince çok çabuk kararan 2 türdür. Rendelendikçe hemen yoğurda eklenmelidir !!!!!!
2.NOT : Olgun olmayan kivileri bir tepsiye dizin. Aralarına elma dilimlerini yerleştirin. Böylelikle kolaylıkla sert halleri 1- 2 gün içinde geçecek ve olgunlaşacak (bu bilgi için sevgili Hülya'mıza çok teşekkürler )

Kivi severminiz ?
Benim meyvelerle aram Genelde hiç iyi değil, yani sizlere bu konuda iyi örnek sayılmam, aslında ne yazık değil mi ? :((((
Ama bazı meyvelerden yinede vazgeçmiyorum, özellikle ananas,kivi ve nar ! kışın.
DuT:) ,incir ,ÇileK ,FraMbuaZ ve şeftali ise yazın .
Birde meyveleri,mutlaka yıllardır salatalara koyma alışkanlığı edindim. Tatlı tuzlu bir arada keyif veriyor bana zaman zaman. Hoş bunların hepsini paylaşıyorum sizlerle.
Meyvelerin en çok suyunu sevdim ben. Bu suları hatta salatalarda bile kullanıyorum. Örneğin geçen sene çok fazla alınan portakallar öylesine EKŞİ çıkmıştıki, bir kısmını salatalara sıkıp, diğer kalanlarıda başka sulu meyvelerle de kombin yapıp , spor sonrası tüketmiştim. !!!


Bu sene ise kARADENİZLİ müşterilerimiz kivi yollamışlar Giresun'dan sağolsunlar.
Ama bekle bekle yumuşamıyor, oysa durdukça olgunlaşır, lakin banamısın demiyor bu gelenler :(
Bende aldım bu TAŞ GİBİ KİVİleri, birde zaten nasıl sert tatsız ve ekşiydi :((
attım salatalarımın içine birer birer , oldular salata malzemeleri .

Resimler mi ? hazır ; yayınlayacağım... İşte buda böyle doğaçlama bir salata oldu. Yılbaşı sofralarınıza alternatif diye düşünüyorum kesinlikle .

Bugün evdeyim ,kahvemi içip, birazdan çıkacağım. Hava yağmurlu ve çok kapalı İstanbul'da , ama varsın olsun.
Yeterki ruhlarımız- gönüllerimiz kapalı olmasın.

HEPİNİZE FERAHLIKLAR DİLİYORUM..GÜNÜNÜZ BEREKETLE IŞIKLA DOLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder