8 Nisan 2010 Perşembe

KOZALAK PASTA



Aslında bu pastayı daha önceden yılbaşı seçeneği olsun diye yayınlayacaktım ama hiç fırsatım olmadı. Malesef yılbaşı sonrasına kaldı.İlla yılbaşında yapılacak diye bir şart yok ya:) Siz yine denerseniz bir kenara not alın. Çocuklar bayılıyor buna. İsterseniz bunu yaparken pirinç patlağı ya da mısır gevreği yerine k bar da kullanabilirsiniz. Benim birde çikolata seçeneğim fazlaydı. Neden derseniz minik kızımın her türden alıpta bitiremediği yarım kalan çikolataları dolapta birikmişti. İçinde ne yok ki aklınıza gelen her türlü çikolata. Bu tarif sayesinde hepsini erittim. Böylece çikolataların hem dolabımdaki fazlalığı kayboldu hem de çikolatalar değerlenmiş oldu;)) Biriken çikolatam olduğunda ne yapıcağımı biliyorum artık:))


MALZEMELER:

Bir su bardağı kadar pirinç patlağı
Bir çorba kaşığı margarin ya da tereyağ
4 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı kakao
1 paket bitter çikolata (kare)

YAPILIŞI:
Geniş bir kapta çikolatamızı benmari usulü eritiyoruz. İçine tereyağ ve balıda ekleyip tereyağ eridikten sonra da diğer malzemeleri ekleyip karıştırıyoruz. Sonra da ocağın altını kapatıp karışımımızın soğumasını bekliyoruz. İşin eğlenceli kısmına geldik:) Karışımımızı kaşık yardımıyla alıp limonluğumuzun arka kısmına dolduruyoruz ve limonluğumuzu ters çevirdiğimiz zaman kozalak şeklinde gevrek pastalarımız oluyor. Üzerine pudra şekeri ya da hindistan cevizi de serptik mi karlı kozalaklarımız tamamlanıyor:) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder