7 Nisan 2010 Çarşamba

KREMA DOLGULU MUFFİN

Krema Dolgulu Cupcake
Fotoğraf çekmek gerçekten uzmanlık isteyen zor bir iş. Işık birinci derecede fotoğrafa etki yapıyor. Tabii ışığın yanında oluşturmak istediğiniz kompozisyon ve bu kompozisyona uygun dengeyi de yaratmak gerekiyor. Eğer hazırladığınız yiyecekleri fotoğraflar aracılığı ile başkalarıyla paylaşmak istiyorsanız, muhakkak fotoğraflar güzel olmalı. Aksi takdirde yiyecek ne kadar güzel ve lezzetli olursa olsun bunu paylaşmak istediğiniz kişilere yansıtamazsınız.
Bende sayfamda yayınladığım ve paylaşmak istediğim yiyeceklerin fotoğraflarına mümkün olduğunca özeniyorum. Ve hatta fotoğraflar -bana göre- güzel olmadığı için pek çok tarifi de yayınlayamadığım olmuştur. Tabiiki fotoğraf çekimi de eğitim işi. Eğitim olmadan bir yere kadar.
Şimdi bunları neden yazdım? Tarifini vereceğim cupcakeleri ikram ettiğim herkes çok beğendi. Yani lezzet konusunda onay aldı. Ancak fotoğraflar o lezzeti yansıtamadı. Yukarıda da yazdığım gibi fotoğraf eğitim ve yetenek işi. Bir şekilde ucundan bucağından bu eğitime başlamalı diye düşünüyorum:)
Tarifimize gelince;
Kek Malzemesi;
*4 yumurta ( oda sıcaklığında )
*2 su bardağı şeker
*1 su bardağı zeytinyağı,
*1 su bardağı süt
*1 su bardağı yoğurt,
*50 gr kakao
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu,
*3,5- 4 su bardağı elenmiş un.
*1 su bardağı damla çikolata.
Dolgu Malzemesi;
*1,5 su bardağı süt,
*Yarım su bardağı şeker,
*3 adet yumurta sarısı,
*3 silme çorba kaşığı nişasta
*1 paket vanilya,
*100 gr krema
Üst Krema Malzemesi;
*Vanilyalı hazır pasta kreması( isterseniz krem şantide kullanabilirsiniz)
Hazırlanışı;
1.Öncelikle dolgu kremasını hazırlayalım. Bunun için yumurta sarılarını çok iyi çırptıktan sonra, krema hariç diğer tüm malzemeyi ekleyip iyice karıştıralım ve muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirip, biraz ılınmasını bekleyelim. Ilındıktan sonra kremayı da katıp iyice çırpalım ve bir kenarda kek malzemesi hazır oluncaya kadar bekletelim.
2.Kek için sırasıyla yumurta ve şekeri çırptıktan sonra, yağ, süt, yoğurdu da katarak çırpmaya devam edelim.
3.Toz malzemelerin tümünü beraberce eledikten sonra azar azar, sıvı karışıma ekleyip karıştıralım.
4. Muffin tepsisine, muffin kağıtlarını yerleştirdikten sonra kek karışımından birer çorba kaşığı koyalım.
5. Kağıtlara yerleştirdiğimiz keklerin orta kısmına muhallebiden ikişer tatlı kaşığı alıp yerleştirelim.Üstlerine ise kek malzemesini paylaştıralım ve önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırırnda batıracağımız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirelim.
6.Pişen cupcake leri soğuttuktan sonra, hazırlayacağımız hazır pasta kremasını üstlerine sıkalım. Ve servis yapalım. Ben yeni evli yeğenlerimiz için yaptığımdan üstlerine şeker hamurundan yaptığım kalpleri yerleştirdim. Siz dilediğiniz gibi servis yapabilirsiniz.
Not;Cupcakeler için kullandığım kağıtlar, kırmızı şeker hamuru ve minik şeker kalpleri Pastamalzemeleri.com'dan aldım.
Krema Dolgulu Cupcake

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder