8 Nisan 2010 Perşembe

KREP

Krep
Öncelikle tüm ziyaretçilerime mutlu ve huzurlu bir yıl diliyorum.
Tarife gelince, uzun yıllardır aynı ölçülerle yapıyorum. Aşağıda ölçülerini vereceğim karışımdan ortalama 20 cm çapındaki, krep tavasına bir kepçe kadar döküp, hiç vakit kaybetmeden tavayı sağa sola eğerek her yöne eşit yayılmasını sağlıyorum. Alt tarafı piştikten sonra ki; pişmesi en fazla iki dakika alıyor, tahta spatula yardımı ile diğer tarafını çevirip ortalama iki dakika kadar da o tarafı pişiriyorum. Aslında spatula kullanmadan da tavadaki krepi havaya fırlatıp, diğer tarafının tavaya dönmesini sağlayabiliyorum. Böylece krep spatulada olduğu gibi zedelenmiyor ancak daha önce denememiş olanlara tavsiye etmiyorum. Siz yinede spatula kullanın:)
Malzemeler;
*2 su bardağı süt,
*2 yumurta,
*2,5 çay bardağı un
*2 çorba kaşığı sıvıyağ.
Hazırlanışı;
1. Yumurtaları iyice çırptıktan sonra tüm malzemeyi karıştırın ve mikserle 2-3 dakika kadar çırpın.
2. Krep tavasını veya yüzeyi yapışmayan herhangi bir tavayı ocakta ısıtın.
3.Tavanın büyüklüğü ile doğru orantılı olarak, karışımdan alacağınız miktarı tavaya dökün ve yukarıda tarif ettiğim gibi çabuk hareketlerle yayılmasını sağlayın ve her iki yüzü pişince geniş bir servis tabağının içinde üst üste yerleştirin.
4.Malzeme tamamen bitinceye kadar aynı işlemi uygulayın.
5.Krepleri soğutmadan aralarına nutella, marmelat, bal, kaymak veya istediğiniz herhangi bir tuzlu iç koyarak rulo şeklinde sarın. İster bütün ister dilimleyerek servis yapın.

Not; Krep ne kadar ince olursa o kadar güzel oluyor.Bunun için tavanın büyüklüğü ile içinde dökeceğiniz miktara dikkat edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder