5 Nisan 2010 Pazartesi

Kuruyemişli Çikolata Dilimleri

Kuruyemişli Çikolata Dilimleri

Bu tam bir bomba çikolata oldu.Açıkcası tarifi okumuştum ama yaparken elimin altında ne varsa onu kullandım.Oldukça da eli boldum :) O yüzden malzemelere sadık kalmak önemli.Çünkü benim çikolatalar oldukça ağır oldu.



Ben tarifi orjinal hali ile yazıyorum.Kendi çikolatasını ikram etmek isteyenler için değişik bir lezzet.

Malzemeler
8-10 kişilik

- 25 gr tereyağı
- 1 çay bardağı krema
- 300 gr bitter çikolata
- 4 kuru kayısı
- 2 kuru incir
- 1 çay bardağı fındık
- 1 çay bardağı yerfıstığı
- 1 çay bardağı ceviz
- 4 yemek kaşığı file badem

Hazırlanışı:
1- Tereyağı, krema ve küçük parçalara bölünmüş çikolatayı sos tenceresinde eritip bir kaseye aktarın.
2- Kayısı ve inciri küp şeklinde doğrayın. Diğer malzemelerle birlikte çikolata karışımına ilave edin.
3- 25 x 8 cm’lik dikdörtgen bir kalıbın içini strech folyo ile kaplayın. Hazırladığınız karışımı kalıba döküp 2 saat buzdolabında bekletin.
4- Donan çikolatayı kalıptan çıkartıp, dilimleyip servisini yapın.

Kaynak:Hobimle Mutluyum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder