5 Nisan 2010 Pazartesi

Kuzu Etli Kağıt Kebabı

Kuzu Etli Kağıt Kebabı

Bugün ilk iftarımızı yaptık,sahura kalkamadığım için bugünü şiddetli bir baş ağrısı ile atlattım.

Acıkmadım ama çok susadım :) Sahura kalkmak çok keyifli ama o kadar uykucuyum ki ,yemek yiyip yatmak dün gece daha kolay geldi sanırım..İftar zamanı geldiğinde ise herkes gibi bir kaşık yemekten sonra yaklaşık 2 litre su içtim :) Bir kaç gün sonra çok daha güzel geçecektir eminim...

Kağıt kebabı benim misafirlerime en sık yaptığım yemektir.Aynı misafir tekrar geliyorsa işte o zaman işim daha zor :) Denemek isteyenler için benim tarifim;

Malzemeler
6 Kişilik

- Yarım kilo kuzu kuşbaşı(sotelik doğranmış)
- 3 tane domates
- 2 tane sivribiber
- 1 orta boy kuru soğan
- tuz
- kırmızı pul biber
- karabiber
- 1 yemek kaşığı margarin veya tereyağı

Hazırlanışı:
1- Domateslerin kabuklarını soyun,minik minik küp şeklinde doğrayın.Sivri biberleride yıkayıp kuruladıktan sonra incecik doğrayın.
2- Temiz bir kabın içine kuşbaşı eti koyun,içine yemeklik doğradığınız kuru soğanı,sivri biberi,domatesleri ve baharatları ekleyip elinizle karıştırın.
3- Yağlı kağıtları büyük kare şeklinde kesin.Porsiyonluk yapmak istemezseniz,büyük boy yağlı kağıtta kesebilirsiniz.
4- Yağlı kağıdın tam ortasına etinizi koyun,üzerine bir çay kaşığı kadar margarin ilave edin.Kağıdı önce yanlardan sonra kenarlardan katlayın.Katlanan kısım altta kalıcak şekilde fırın tepsisine dizin.
5- Etinizin pişip pişmediğini anlamak için minik bir yağlı kağıda etinizi sarıp diğerlerinin yanına koyun.Kontrol etmesi daha kolay olucaktır.Isıtılmış 200 derecelik fırında 45-50dakika pişirin.(Fırının alt kısmına ısıya dayanıklı içi su dolu bir kap koyun.Etin kurumasını engeller)
6- Fırını kapattıktan sonra kapağını açmayın on dakika daha içinde dinlendirin.Pilav eşliğinde sıcak olarak servisini yapın.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder