6 Nisan 2010 Salı

KUZU ISPANAKLI TON BALIKLI SALATA

DİYETTEYİZ !!!!

Ispanak ( resimdekiler Şile'den gelen bebek -kuzu ıspanaklardan) -ton balığı - sarı biber- 1 çk zeytinyağı - limon , 1diş dövülmüş sarımsak, mısır, (tuzyok) !

Salata serisine bir müddet devam edeceğim , diyetteki blog arkadaşlarım ve SINIFımıza DESTEK için. Oysa arşiv engellenemez halde birikmiş bulunuyor !! Onada bir Show düzenleyerek azaltmayı düşünüyorum :)

Bugün Yeşil Yapraklılar ve ANTİOKSİDAN serime devam ederek bazı noktalara dikkat çekmek istiyorum. Eksik bilgilerimide ekleyerek lütfen tamamlayınız.

Roka, pancarın yeşil yaprakları, pazı, karalahana, hardal filizi, göbek marul, şalgam filizi ve su teresi ,ıspanak gibi bitkiler de koyu yeşil renkli sebzelere girmektedir. Ispanak en yüksek fitonutrient'e sahip sebzelerden biridir. Bu sebzelerin her birinin içinde çinko bulunmaktadır, Çinko mükemmel bir cildin vazgeçilmezlerindendir, çünkü hasar gören kolajeni onarır ve yeni kolajen oluşumuna imkân verir. Koyu yeşil yapraklı sebzeler demir bakımından da zengindir ve demir, oksijenin cildinize taşınmasında görevlidir. BEN ANEMİyim uzun yıllardır ,periodik kontrollerimde doktorumu şaşırtmayı sever oldum :) YEŞİL YAPRAKLI SEBZELERİ MÜMKÜN MERTEBE ÇİĞ tüketmem buna etkendir.
Yeşil sebzelere KLOROFİL MADDESİ etkendir. Yeşil rengini veren bu Pigmentdir. Hatta okul yıllarımızda bunu öğrenmiştik hatırlayacaksınız. Klorofil sıcağa dayanıklı bir madde olmadığından YEŞİL sebzeler çok az ısı ve az yağ ile kendi suyuyla pişirilmelidir. Pişirme esnasında yeşil rengini korumak için, kapağı açmamalı, besin değerlerini yitirtmemeliyiz.
Doktorlarım demiştim ,beslenme planımı şaka yollu kendileri de liste olarak uyguladığını söyliyerek beni gülümsetiyor. (Bu arada bloğumun en sıkı takipçileri inanın doktorlarım !!! :)))) Her şeyden haberleri var :) GELDE KAÇAMAK YAP HADİ :))

Kısacası her gün iki ya da daha fazla kez yarım fincanlık porsiyonlar halinde ıspanak, kıvırcık lahana ya da başka koyu yeşil renkli sebze tüketin. Bundan öncede doktorunuzla bu bilgieri doğrulamak kaydıyla. Bazı hastalık grupları, bazı besinlere DUYARLIDIR.. AMMAN DİKKAT DİYORUM ..


NOT: Bana heeepppp '' Nunucuğum yaşın ve sen çok farklısın'' !! Estetiğin, bakımın ,Sırların varmı diye sorarlar. YOK TABİİKİDE !!! Kaz ayaklarım, çizgilerim ve ben tüm yaşamışlıklarımda bu bünyedeyim :) Sayılarla falan ilgilenmem, yaşmış,seneymiş dönüp arkama bile bakmam.
:))))))))))) !!!!!! İNANMAYACAKSINIZ !!!! AMA BEN ENNN BAKIMSIZ KADINLARDANIM BU ANLAMDA . BİR GÖZ KREMİM VE CİLT BAKIM KREMİM BİLE YOK. İNANIN YOK. BEN SADECE İÇERİDEN BESLİYORUM KENDİMİ. VEDE RUHEN BESLENİYORUM. AYRICA HİÇ BİR SIRRIM DA YOK...
BEN PAYLAŞMAK İÇİN VARIM ÇÜNKÜ !!!!!

CEVAPLAR MI ? :)) ÇOK YAKINDA......... :))))))))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder