6 Nisan 2010 Salı

Schoko-Igel Kuchen / Çikolatalı Kirpi Pasta

Kirpi pasta,geçenlerde anneciğe kahveye gelecek olan arkadaşları için yapılmıştı..Aromalı,çikolatalı nefis kek-pasta arası olmuştu..Değişik kek yapmak isteyince kitabımı karıştırırken bu pastayı gördüm..Evde malzemelerim de olunca hemen 10 dk da kek fırında idi..Kitaptaki kalıbın birebir bende olmasıda şekil açısından çok iyi oldu..Sanırım bu kalıbı marketlerde kolaylıkla bulabilirsiniz..Benden size tavsiye,bir sefer alın en iyisini alın derim..Benim kalıbım yine Kaiser markadır arkadaşlar..)
5
Malzemeler
3 yumurta sarısı
3 yumurta akı
minicik tuz
170 gr esmer şeker
1/2 çay bardağı süt
120 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 yemek kaşığı mısır şurubu (eklemek zorunda değilsiniz)
1 portakal kabuğu rendesi
1 vanilya çubuğu (yoksa 1 paket vanilya şekeri)
4 yemek kaşığı iri kıyılmış antep fıstık (file kullandım)
1 paket droetker kakao
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
250 gr un

Üzeri için kalem badem,bitter çikolata
(ben 3 farklı çikolata kullanmıştım)
Türkiye'de kalem badem yok ne yazık ki..Bunun yerine dolmalık fıstık kullabilirsiniz.
Veya;kabukları soyulmuş bademleri bıçakla uzun uzun kesip hazırlayabilirsiniz..Biraz zahmetli ve sabır isteyen bir iş..((
4
Hazırlanışı
Aklar minicik tuzla iyice çırpılıp bir tarafta bekletilir.
Şeker,tereyağ,tuz iyice çırpılır.
Yumurta sarılrı eklenip çırpılır.
Kakao,süt eklenip çırpılır.
Fıstıklar,un ve kabartma tozu eklenip çırpılır.
Aklar ve portakal kabukları eklenip tekrar çırpılıp yağlanmış kalıba dökülür.
175 c ısınmış fırında yaklaşık 45 dk pişirilir.
Piştikten sonra pasta teline çevrilip ılınması bekletilir.
3
Üzeri için
Kalem bademler, fotoğraftaki gibi pastanın üzerine aralıklarla batırılır.
Çikolata benmaride eritilip, 2 yemek kaşığı süt eklenip, karıştırılıp pastanın üzerine dökülür.Bademlerin üzeri hemen çikolatayı tutmuyor..Tekrar tekrar akan çikolatayı sıyırıp üzerlerine gezdiriniz.
1
Gece ışık yansımalarından dolayı farklı fotoğraflar çıktı ortaya..))Gündüzleride benim çekme şansım olmdığından, bunlarla idare etmek zorunda kalacaksınız arkadaşlar..)
2
Pastaya uygun olacağından, sizlerle yavru kirpinin fotoğraflarını paylaşıyorum..
pic11840

pic18756

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder