6 Nisan 2010 Salı

Limonlu Tas Kek


Cupcake, kapkek derken benimkilere tas kek dedim. Kaşık kek mi deseydim acaba? Kaşık kaşık yendiler ya. Mutfakta işe başlayıp, kendimi kaptırdığım, kan ter içinde, yorgun, yığılmış bulaşıkları asık surat ve sırt ağrısı ile toparladığım sayısız gün geçirmişimdir.

Gördüğünüz kekler elimin altında temiz bir kalıp bulamayıp da dolapların üst bölmelerine tabureyle tırmanma isteksizliği anında ortaya çıktılar. Fırın sıcakken bir de kek atayım deyip yorgunluğuma yorgunluk, bulaşık dağına -ki pek çoğu makinaya sığmayacak kaba bulaşıklar- yeni kap kacaklar ekledim.
Kek harcını küçük fırın kaplarına boşaltıp, dur biraz da kuru üzüm, dur dur biraz fındık, yok diğerine ceviz derken boşalan fırına attım kendilerini. Limon aroması yoğun, yumuşacık kekler elde ettim sonuçta. Ölçü ve yapılışını vereyim ben size:

Malzemeler:


3 yumurta
1,5 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tam ve 1/4 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı artı dört yemek kaşığı un
Bir limon kabuğu rendesi
Damla çikolata
Kuruüzüm, fındık, ceviz ne varsa


Yapılışı:

Yumurta ve tozşekeri mikserle beyazlaşıp, krema kıvamını alana kadar çırpın. Yağ ve yoğurdu ekleyip karıştırın. Unu ve kabartma tozunu karıştırıp yumurtalı karışıma eleyin. En son damla çikolataları, kızımın avucuyla iki avuç kattık biz. Kek karışımını yağladığınız kaplara kabın hizasından birbuçuk parmak eksik boşaltın. Üzerine azıcık kuruüzüm, kırılmış fındık ya da ceviz pay edip önceden ısıtılmış 180 derece fırına verin, pişirin.
Tarifi PDÇSE 41'in evsahibesi yemekelişleri arkadaşıma gönderiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder