6 Nisan 2010 Salı

Lokumlu Kurabiyeler

Leziz lokumlu kurabiyeler, yine mevlit için yapıldılar..Önce tadına bakmak istemediler.Sonra bir tadan bir daha istedi..Arkasından da tarifler alınıp verildi..))
Kavala kurabiyeleri içinde sıraya girdiler adeta..Birde elime kağıt kalem verip bizede tarif yazarmısın demezler mi..)En çok sinir olduğum şeydir aslında..Bende tarif yerine sitenin adresini yazıp verdim..En kolayı bu oldu benim için..))))Bu seferde telefonlar başladı çalmaya..)İmdatttt.. dememe az kaldı adeta..))
Allahtan hepsi akrabada benimde nazım geçiyor..))Kısaca Pazar günümüz hem çok duygulu hemde çok eğlenceli geçti..))Keyifli ve mutlu günler yakınınızda olsun daima..!

Sevgili Feray'cığım ve Zerrin'ciğim,Kelebekana beni SMART BLOGGER ÖDÜLÜNE layık görmüşler..Her üç arkadaşımada gönülden teşekkürlerimi gönderip,bende tüm arkadaşlarıma bu ödülü dağıtıyorum.
5
Malzemeler
250 gr oda sıcaklığında tereyağ
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1/2 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un
İçi içinde lokum çeşitleri
ben çifte kavrulmuş lokumla hazırladım.
4
Hazırlanışı
Tüm malzeme karışıp iyice yoğrulur.

Burada işin püfü,hamurun çok yoğrulması..

Hamur hazırlanıp toparlandıktan sonra masa üzerinde avuç içersinde
yoğrulursa daha kolay oluyor.

Hamur hazırlandıktan sonra ceviz büyüklüğünde veya biraz daha büyük
parçalar kopartılıp, içersine lokum koyulup kapatılıp,şekil verilir.

175 c deki fırında yaklaşık 25 dk pişirilir.

Soğuduktan sonrada üzerine pudra şekeri serpiştirilir.

Afiyetle yenilir.

Not:Tarifi kuzenimden almıştım ve ne zamandır denemeyi düşünüyordum.
Kısmet mevlit içinmiş..Denemenizi şiddetle tavsiye ederim..)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder