5 Nisan 2010 Pazartesi

Lolipop Truff


Fotoğrafından memnun kalmayıp günlerdir yayınlasam mı yayınlamasam mı diye beklettiğim çubukta truffları şu sakin gecede görücüye çıkarıvereyim dedim. Etkinliğe katılım süresi doldu dolacak. Lezzeti nefis olan truff güzelleri fotoğraflanırken çıkmayan aksilik kalmamıştı. Makinanın pilleri huysuzluk etmiş, üstüne yavru kuşlar hepsini hızla tüketmek için sabırsızlanmış, ertesi güne ancak iki tanesini kurtarabildiğimde ise ışık güler yüz göstermemişti.

Truff yapmak için önce ganaj yapıyorsun; ısıttığın 200ml. kremaya -hemen ocağın altını kapatıp- istediğin koyulukta bir renge ulaşıncaya kadar bitterleri ekleyip karıştırarak erimesini sağlıyorsun. Eridiğinde içine dört yemek kaşığı portakal likörü ekledim ki yerken büyük fark yaratıyordu. Portakal ve çikolatanın uyumu aşikar. Bir de üzerine birkaç günlük alttaki kahveli, çikolatalı kekten artanları ufaladım, güzelce karıştırdım.
Elde ettiğim güzel, mis kokulu harcı buzdolabına koyup bir gece beklettim. Ertesi sabah ellerimle küçük toplar yuvarladım. Yine krema ve bitterle yaptığım ganaja çubuklar yardımıyla topları batırdım ve yağlı kağıt üzerine bıraktım. Yeniden buzdolabında beklemeye aldığım çikolata şölenlerinin üzerlerine bainmarie erittiğim beyaz çikolataları gezdirdim. Beyaz çikolatalar da donduğunda buzdolabından çıkarıp çubukların ucuna yerleştirdim.

Umarım karışık olmamıştır tarif. Lolipop Truffları Çubuklu Tatlılar Etkinliği için Fidaneli'ye gönderiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder