8 Nisan 2010 Perşembe

MİDYE BÖREK



Kat kat bir börek. Bu tarifi Defne yaprağında buldum ve denedim. Zaten midye böreğini ya da tatlısını denemek istiyordum yine gezinirken gözüme çarptı duramadım ve denedim. Bu gezinmeler hep bana pahalıya patlıyor:) Hoşuma giden bir tarif olursa ne kadar yorgun olsamda üşenmeden kalkıp deniyorum. Sonra da kızıyorum kendime çünkü omzum başlıyor ağrımaya. Eee kendim ettim kendim buldum hesabı kimseye hayıflanmadan çekiyorum ağrıyı:))

MALZEMELER:

1 Yumurta
1 Çay bardağı su
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Çay bardağı yoğurt
Bir paket kabartma tozu
Aldığınca un

İÇ MALZEMESİ:
Hangi malzemeyle yapmak isterseniz,
300 gr kıyma, bir soğan ya da
200 gr kadar beyaz peynir , yarım demet maydonoz ya da
5-6 haşlanmış patatesle kavrulmuş soğan

ARASI İÇİN:

200 gr kadar tereyağ yada margarin (eritilmiş)

YAPILIŞI:

Bir kabın içerisine hamur malzemelerimizi alalım ve unumuzu ilave ederekten yoğuralım. Yoğurduğumuz hamuru 15- 20 dakika kadar dinlendirelim. Dinlenen hamurumuzu 4 eşit parçaya bölelim. Böldüğümüz her parçayı açabileceğimiz incelikte açalım. İnce olmasına dikkat edelim. Hatta açtıktan sonrada kenarlarından çekiştirerek açmaya devam edin. Ger parçayı böyle açtıktan sonra arlarına erittiğimiz yağımızı sürelim ve üst üste koyalım. Kat kat halinde olan hamurumuzu sıkı bir rulo yaparak saralım ve dolapta yarım saat kadar donduralım. Sonra da rulomuzu keselim ve kestiğimiz her parçayı merdane yardımıyla açalım. Arasına (hangi iç malzemeyi istiyorsak )önceden hazırladığımız iç malzememizi koyarak midye olacak şekilde katlayalım. Yağlanmış tepsimize dizelim ve 180 derecede pişirelim. Sıcakken servis edelim. Ertesi güne kalırsa tavada ısıtarak tüketebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder