8 Nisan 2010 Perşembe

MİNİK PASTACIKLAR



Bu pastacıkları sevgili Pelinin bloğunda görmüştüm. Arkadaşlarım için kahvaltıda değişik ne yapsam derken gözüme takılmıştı. Benim de hoşuma gitti arkadaşlarımın da çok hoşuna gitti. Ben dolapta bir gün önceden yaptığım için bir gece beklettim. O yüzden fazla dağıldı. Siz yaparsanız çok bekletmeyin. Birde çok bereketli bir pasta 20-25 tane çıkıyor. Belki daha fazla. Çok kalabalık değilseniz yarım ölçü yapın derim ben. Benim pastalar benim mahalleyi doyurdu da:))

MALZEMELER:

*5 yumurta

* 2 su bardağı şeker

* 2 çay bardağı sıvıyağ

* 2 çay bardağı süt

* 2 paket kabartma tozu

* 4 bardak un

* 1 paket vanilya

ARA KREMA İÇİN:


* 1/2 litre süt

* 7 çorba kaşığı un

* 1 yumurta

* 6 çorba kaşığı şeker

* 1 paket vanilya

* 1 küçük paket labne peyniri

SOS İÇİN:

* 3 su bardağı süt

* 5 çorba kaşığı şeker

* 6 çorba kaşığı kakao

ÜZERİ İÇİN:

* Yeteri kadar hindistan cevizi


YAPILIŞI:

Önce bir kapta şekerle yumurtaları çırpalım. Diğer malzemeleride ekleyip karıştıralım. Büyük boy fırın tepsisine yağlı kağıt serelim ve üzerine kek harcımızı dökelim. 175 derecede pişirelim. Diğer yandan bir kapta sosu için olan malzemeleri; süt , şeker ve kakaoyu karıştıralım. Pişip soğuyan kekeimizden bardak yardımıylaya yuvarlaklar çıkaralım ya a bıçak yardımıyla kareler keselim. Nasıl istiyorsak. Kestiğimiz kekleri bu sosa iyice bulayıp buz dolabında 1-2 saat bekletelim. Biz bu arada kremasını hazırlayalBunun için krema malzemelerini (labne hariç) tencerede muhallebi kıvamında pişirelim. En son piştikten sonra labneyi içine koyup karıştıralım. Dolaptan çıkardığımız keklerimizi enlemesine ortadan ikiye bölüp arasına kremayı sürelim. En son pastalarımızı hindistan cevizine bulayalım. İstediğimiz gibi süsleyip servis edelim. Afiyet olsun sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder