6 Nisan 2010 Salı

Mohnkipferl

Tüm arkadaşlara tekrardan sağlıklı,barış dolu güzel bir yıl diliyorum..
4
Malzemeler
120 gr pudra şekeri
2 yumurta sarısı
175 gr oda sıcaklığında tereyağ
110 gr haşhaş (ben yanlışlıkla az kullanmışım..((
1 paket vanilya bourbon şekeri (kokulu vanilya)
(ben vanilya çubuğu kullandım..Çok olduğundan her yere kullanıyorum)
minicik tuz
1 çay kaşığı karbonat
1 portakal kabuğu rendesi
220 gr un(az gelirse eklenecek)
Uçları için 100 gr fildişi kuvertür ve fıstık tozu
5
Hazırlanışı
Yağ,şeker,portakal kabuğu,vanilya,tuz elle iyicw karıştırılır.
Sonra diğer malzmeler eklenip ele yapışmayacak bir hamur elde edilir.
Yaklaşık 30 dk buzdolabında bekletilir.
Daha sonra hamur 6 parçaya ayrılıp rulolar yapılır.
Eşit aralıklarla bıçakla kesilip hafif bükülerek tepsiye dizilir.
Önceden ısıtılmış 200c deki fırında yaklaşık 15 dk pişirilir.
Fildişi benmaride eritilir.
Soğumuş kurabiyeler önce çikolataya sonra fıstığı batırılıp tepsiye dizilir..
20-25 dk sonrada servis tabağına dizilirler..Afiyetler olsun!!
1 2 3
Kurabiyeler cumartesi günü yapılacak toplantımız içindi..Eğer sizlerde denemek isterseniz,kapalı kurabiye kutusunda veya kavanozunda yaklaşık 10 gün dayanıyor..Annecik tadına baktı ve çok beğendi..Bende hamurunu hazırlarken tadına bakmıştım ve çok nefis bulmuştum..Haşhaşınız yoksa, sade olarakda yapabilirsiniz..Veya yer fıstığınız varsa, onu un haline getirip 2 yemek kaşığı balla karıştırıp, hamura ekleyipde deneyebilirsiniz..Çok nefis bir tat ortaya çıkıyor..))Bunun yanında elma rendesi ve sotelenmiş havuç,tarçınlada nefis oluyor..Hımmmm tadına doyulmuyor..Bunların görüntüsünü ve tarifini sizlerle ne yazıkki paylaşmam mümkün değil arkadaşlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder