5 Nisan 2010 Pazartesi

Mohnkuchen mit Orangensirup / Portakal Esanslı Haşhaşlı Kek

İnsan isteksiz olunca,yaptıkları da pek bir işe yaramazmış gerçekten..Dün gece 2 tane kek yaptım sözde..Biri sizlerle paylaştığım,diğeri ise paylaşamadığım kek..)
Paylaştığım baton kekin yarısını iş yerine getirdim,şimdi arkadaşlarım tadına bakıyorlar..))Diğer kekin başına gelenleri görseniz bile inanmazsınız arkadaşlar..Fırına 2 keki birden verip,aynı anda çıkardım..Her ikisini de soğuduktan sonra servis tabağına alıp balkona çıkardım..Üzerlerine pudra şekeri serpmeye gittiğimde,büyük yuvarlak kekin ortasında kocaman bir delik olduğunu görünce çok şaşırdım..Anneciğe gösterdiğimde kendiside çok şaşırdı..Bunca yıl kek yaparım ilk kez böyle bir durumla karşı karşıya geldim..Sanki biri gelip, kolunu kekin içersine sokup gitmiş gibiydi adeta..Üstelik öyle muntazam olmuş ki,insanı hayretler içersinde bıraktı..Şimdi düşünmeden edemiyorum..Acaba isteksiz yaptığım için mi böyle oldu? Öyleyse diğeri neden olmadı?Sizler ne dersiniz bu konuda?Şaşkınlığım halen devam ediyor..)
Portakallı Haşhaşlı Kek
Malzemeler
3 tane oda sıcaklığında yumurta
75 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı şeker (125 gr)
minicik tuz
1 paket vanilya
2 çay kaşığı portakal şurubu (Dubai'den almıştım)
2 yemek kaşığı damla çikolata (Dubai'den)
2 yemek kaşığı haşhaş
3 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı fındık tozu
1,5 su bardağı un
1 çay kaşığı karbonat
Portakallı Haşhaşlı Kek
Hazırlanışı
Tereyağ,şeker,tuz,fındık tozu,vanilya krema gibi olana dek çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Yoğurt eklenip çırpılır.

Haşhaş,portakal şurubu eklenip çırpılır.

Un,karbonat elenip karışıma eklenip çırpılır.

Karışım baton kek kalıbına dökülür.

Üzerine uzunlamasına damla çikolatalar serpiştirilip,175 c de ısınmış fırında
yaklaşık 35 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirilir.

Afiyetler olsun!
Portakallı Haşhaşlı Kek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder