5 Nisan 2010 Pazartesi

NuNuŞ'UN POĞAÇALARI






NUNUŞ'UN POĞAÇALARI (her şeyi içinde)

1/2 sb zeytinyağı,
1 sb yoğurt,(lıght)
1 yk. tereyağ (ev tereyağı)
1 yumurta ( akı içine- sarısı üzerine )
1 pk. kab.tozu,
1 çk tuz (silme),
1/2 çk mahlep !!! (çok hoş oluyor)
2.5 sb un ( ben daima doğal un kullanırım )
keçi peyniri (beyaz sert ! peynir)+ maydanoz karışımı-
( istenirse birazda kırmızı pul biber ben eklemiyorum )

1 - Tüm sıvılar önden karıştırılıp, diğerleri ve un vs. eklenip yumuşak bir hamur elde edilir. (peynirler dahil)
2 - hamurdan parçalar koparılır, hiç ezmeden bastırmadan toplar yapılıp tepsiye konur
3 -üzerine yumurta sarısı sürülür
4 -170 derecede ısınmış fırında pişirilir.

Not:
Keçi peyniri doğal olduğu için- mahlep aroması için- tereyağı lezzet için !!
bunlar olmazsa ne olur ? Tadı emin olunuz ki farklı olur) çokda sıradan olur. Bunlar farkını öne çıkaran unsurlardır (beyazpeyniri de rahatça kullanın)

Bu benim ilk öğrendiğim yaklaşık 24 sene önceki poğaça tarifidir.
Yakın bir arkadaşımın ablası sevgili Meral bunu mayayla yapardı,
Ama ben zaman içinde ,beklemeye fırsatım olmadıkça, geliştire geliştire bu hale getirdim. Adı tüm arkadaş ve yakın çevremde NuNuş poğaçası olarak bilinir. İddiayı hiç sevmem ama, Çok Sevilip Aranır (kahvaltılarda)


Eğer sizde ; bir kaç dakikada hazırlanan !!! zahmetsiz !!!

gerçekten çıtır çıtır ! mahlepli, peyniri içinde ,zeytinyağlı ve doğal bir şeyler yemek istiyorsanız buyrun bu tarifi deneyin. Ben inanıyorum ki pişman olmayacaksınız.

HEPİNİZE SEVGİLER.. AFİYETLER.. ESENLİKLER DİLİYORUM.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder