6 Nisan 2010 Salı

Orangen Mohnkuchen / Haşhaşlı Portakallı Kekler

Sevgili Ayşegül'cüğüm beni Güneş ödülüne layık görmüş..Kendisine çok teşekkür edip, ben de bu ödülü tüm arkadaşlara dağıtıyorum..

Perşembe günü farklı yerlere yaptığım iki kekimi sizlerle paylaşmak istedim bugün..Bu aralar yoğun kek pişirip gönderdiğim için, sizlerle dilimlenmiş fotoğraflarını ne yazıkki paylaşamıyorum..Gelen telefonlar doğrultusunda keklerimin
çok beğenildiğini bilmek, beni ayrıca mutlu etmeye yetti..Dilerim sizlerde yapıp beğenip afiyetle çayınızın-kahvenizin yanında eşlik edersiniz..

Mutlu ve sağlıklı güzel bir hafta diliyorum..
1
Malzemeler (tek kek için)
3 yumurta (büyük boy/küçükse 4 yumurta)
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya şekeri
minicik tuz
1;5 portakal kabuğu rendesi
125 gr yumuşak tereyağ
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı haşhaş
2 yemek kaşığı portakal suyu (posası ile)
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı file fıstık (tepeleme)
3-4 damla portakal esansı
1 çay bardağı çikolata (fotoğrafta pasta üzerinde)
2 yemek kaşığı nişasta
2 su bardağı un
1 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Portakallı Haşhaşlı Kek
Hazırlanışı
Şeker,portakal esansı ve yumurtalar köpük olana dek çırpılır.

Tereyağ,portakal kabuğu,vanilya,tuz eklenip çırpılır.

Haşhaş,sıvıyağ,portakal suyu,süt eklenip çırpılır.

Çikolatalar eklenip çırpılır.


Un,nişasta,kabartma tozu,karbonat elenip 3 aşamada eklenip çırpılır.

Yağlanmış kek kalıbına hamur dökülüp ısınmış fırında,
175 c de yaklaşık 45 dk pişirilir.
Portakallı Haşhaşlı Kek
Üzerini ise dilediğininz şekilde süsleyebilirsiniz.

Ben pudar şekeri ve portakal suyu ile guss yapıp süslemiştim..)
Portakallı Haşhaşlı Kek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder