5 Nisan 2010 Pazartesi

Orangen Torte / Portakallı Tart

1,5 yıldır beklediğim tart kalıbıma nihayet kavuştum..))

Ebru'cuğumun arkadaşı Amerika'dan buralara benim için taşıdı..))Kendisine buradan çokkkk teşekkür ediyorum ve tartımın tarifine geçiyorum..))

Tartın tarifi yine doğaçlama olmuştur arkadaşlar..Hepimizin damak tadı doğrultusunda ortaya çıkmıştır..Yarısını sabah iş arkadaşlarıma getirdim..Birlikte tadına bakıp yorumlar yaptık..Kısaca çok beğendik..))Umarım sizlerde deneyip memnun kalırsınız..

Fotoğraflar gece çekildiği için görüntüler karanlık çıkmıştır..(
DSC07374
Malzemeler (hamuru)
50 gr soğuk tereyağ
minicik tuz
3 yemek kaşığı soğuk su
1 su bardağı un (ele yapışırsa ilave edilecek.)

Hamur hazırlanıp yağlı kağıt üzerinde açılıp tart kalıbına yayılır.
DSC07379
Üzeri için
2 yumurta
1 yemek kaşığı (30 gr) yumuşak tereyağ
1 su bardağı şeker
2 adet portakal kabuğu rendesi
2 adet portakalın suyu ve posası
1 tatlı kaşığı un

Hepsi mikserle çırpılıp hamurun üzerine dökülür.

175 c de ki ısınmış fırında yaklaşık 35-40 dk pişirilir.


Tepesi için
1 paket Ülker bitter
1 küçük portakalın suyu

Benmari usulü portakal suyu ile çikolata eritilip
soğumuş tartın üzerine yayılır..

Afiyetler olsun sizlere..))

Not:Tartın hamurunu özellikle çok ince yaptım..
Sizler denemek isterseniz hamurun ölçülerini biraz artırabilirsiniz..)
DSC07363 DSC07364 DSC07371

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder