6 Nisan 2010 Salı

Pastane Poğaçası




Sevgili Hülya'nın sayfasında gördüm ve hemen yaptım. O kadar nefis oldu ki paylaşmak için daha fazla bekleyemedim. Orjinal tarif 40fırınekmek'e aitmiş. Ayrıntılı tarfi için buraya tıklayabilirsiniz. Merak edip bu sayfaya gittiğimde süper tariflerle karşılaştım. Bazılarını denemek için not aldım.
Malzemeler: (12 adet poğaça için)
2,5 bardak beyaz un
1 yumurta
¾ tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı tozşeker
15 gr. (1/3 küp) yaşmaya veya 1 dolu tatlı kaşığı instant kuru maya
¼ tatlı kaşığı mahlep (kullanılmasa da olur)
150 gram margarin, yumuşak (Ben tereyağı kullandım.)
¼ bardak soğuk su

İçi için:
½ bardak beyaz, tulum veya kaşar peynir (125 gram), rendelenmiş

Üzeri için:
1 yumurta sarısı
1 fiske şeker


Yapılışı :
Unu, tuz, şeker, mahlep geniş bir kaba alınır. Yaş maya (nohut büyüklüğünde parçalara kırılıp) veya kuru mayayı ilave edilir. Su, yağ ve yumurta eklenip 7-8 dakika kadar yoğurulur. (Hamurunuz önce ele yapışan bir kıvamda olabilir ancak yoğurma işleminin sonuna doğru, kulak memesi yumuşaklığından çok az daha sert ve kolay şekil verilecek kıvamda olacaktır.)
Yoğurulan hamur ağzı kapalı bir kapta 1 saat kadar ılık bir yerde bekletilir.
Hamur unlanmış mutfak tezgahına alılıpp 1-2 dakika kadar yoğrulup 12 eşit bezeye ayrılır. Bezeler tezgah üzerinde yuvarlanarak düzgün yuvarlaklar oluşturulur. Herbir beze el ayasıyla hafifçe yassıltılıp üstlerine iç malzeme konulur. Hamur ikiye katlanıp poğaça şekli verilir. (Elimizi poğaçanın tam kenarına değil, kenardan 1 cm kadar içeriye bastırıyoruz. Böylece poğaçanın kenarı hafifçe açıkmış gibi görünüyor. )
Poğaçalar yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış bir tepsiye aralıklı olarak dizilir ve ılık bir yerde mayalanması için 30 dakika kadar bekletilir.
Mayalanmış poğaçaların üzerine şekerle çırpılmış yumurta sarısı yumuşak hareketlerle sürülür.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika, ya da üstü iyice kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder