6 Nisan 2010 Salı

Patatesli Çörekler

Bu pazar patatesli börek hazırlarken, aklıma birden bu çörekler geldi..Hem haşlanmış patatesleri değerlendirmiş olup,hem de farklı bir lezzeti yakalamak istedim.. Doğaçlama olacağından lezzetini kestiremedim..Tezgah üzerinde ne gördümse içine kattım..İyiki de yapmışım,bizimkilerin çok hoşlarına gittiler..Hem hafif,hem çok lezzetliydiler..Fırından çıkar çıkmaz servis edilmesi ısrarla önerilir..Bizde hiç kalmadığı için, soğunun nasıl olduğunu sizlerle paylaşamıyorum..
Ellerinize sağlık arkadaşlar..

Güzel ve mutlu bir Pazar günü diliyorum sizlere..
3
Malzemeler
5 adet orta büyüklükte patates
1 çy bardağı taze kaşar rendesi
1 yumurta
50 gr tereyağ
tuz,karabiber,biberiye
1/2 su bardağı yoğurt suyu vey yoğurt
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Patatesli Çörekler
Hazırlanışı
Patateslerin kabukları soyulup haşlanır.

İçersine tereyağ eklenip püre yapılır.

Pürenin içersine peynir rendesi ve baharatlar eklenir.

Yoğurt veya yoğurt suyu,yumurta eklenip iyice çatalla karıştırılır.

Son olarak un ve kabartma tozu eklenip yoğrulur.

Hamur elinize yapışırsa un eklemeyi unutmayınız.
1
Hamur 3 parçaya ayrılıp rulo yapılır.

Rulolar verev şekli kesilip fırın tepsisine dizilir.

175 c de yaklaşık 25-30 dk pişirilir.

Çay eşliğinde afiyetle yenilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder