6 Nisan 2010 Salı

Patatesli-Kaşarlı Poğaça







Kaplumbağa şeklinde poğaçaları ilk kez Pelin arkadaşımızda görmüş ve çok beğenmiştim. Ben de kızım için hazırlamaya çalıştım. Pelin gözleri yapmak için zeytin kullanmış, ben karanfil kullandım. Şekil dışında tarifler arasında bir benzerlik yok.

Malzemeler :
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı yoğurt suyu
1 adet yumurta
1 küp (42gr.) yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
İçine;
3 adet orta boy patates
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
tuz, karabiber
Üzerine;
yumurta sarısı, çörek otu, haşhaş tohumu, vb.
Yapılışı :
Yoğurma kabına sıvıyağ, yumurta, yoğurt ve yoğurt suyu alınıp karıştırılır. (Yoğurt suyu yerine ılık normal su da kullanılabilir.) Maya ufalanarak eklenir. Tuz ve aldığı kadar un ilave edilerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur. Üzeri örtülerek mayalanması için bekletilir. (Ben akşam yoğurup, buzdolabına koydum ve sabah şekil vererek pişirdim.)
Patatesler bir tencerede haşlanır. Biraz soğuyunca rendelenir, kaşar peyniri rendesi, tuz ve karabiber eklenip karıştırılır.
Mayalanan hamurdan cevizden biraz daha büyük bir parça kopartılır, elde bastırılarak çay tabağı büyüklüğünde açılır. Bir tatlı kaşığı kadar patatesli harç yerleştirilip kapatılır. Elde biraz yuvarlanıp, kapatılan kısmı alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu, haşhaş tohumu, vb. serpilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder