8 Nisan 2010 Perşembe

PATLICANLI MUSKA BÖREK



Bu börek de öğrenir öğrenmez benim favorilerime eklendi. Çünkü çok harika oldular ve çok beğeni topladılar. Ben biraz da farklı olsun diye böreği patlıcanlı deneyeyim dedim. Denedim güzel ötesi bişey oldu:) Çokta basit oldu. Ama şunu itiraf etmeliyim ki muska şeklini verene dek epey zorlandım. Ama yılmadım başardım:)) Burda eşim de devreye girdi sağolsun. O olaya bir el attı olay çözüldü zaten:) Bende onun sayesinde muska böreğini kolayca sardım:)

2 Yufka
Patlıcanlı iç için üç- 4 patlıcan
Bir kahve fincanı kadar rendelenmiş beyaz peynir
1-2 kırmızı biber
Arzu ettiğiniz baharatlar
Kızartmak için sıvı yağ

İlk yuflkamızı geniş bir alana seriyoruz. Önce ortadan ikiye katlıyoruz. Sonra tekrar ikiye katlıyoruz. Katladığımız yufkadan bu şekilde şeritler kesiyoruz. Diğer taraftan patlıcan ve biberleri ocakta ya da fırında közleyip soyuyoruz. Onları doğrayıp içine de peyniri ekliyoruz. Baharatları da ekledikten sonra güzelce karıştırıyoruz. Kestiğimiz şeritlerin içine koyup muska gibi sarıyoruz. Kızgın yağda kızartıyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder