8 Nisan 2010 Perşembe

Perişan Kurabiye

İLK GÖZAĞRIM KURABİYEM
Mutfakla yeni haşır neşir olmaya başladığım zaman almıştım bu tarifi. Çalışma arkadaşım Çiçek yapıp getirmişti. O zamanlar yaptığım kurabiyelerin her biri başka büyüklükte ve şekilde olurdu. Acemilik zamanı işte...Bu tarif can simidi gibi kurtarıcı olmuştu benim için.
Kopar, tepsiye koy, şekil verme derdi yok.. O kadar sık yapıyordum ki kim gelse ya da kime götürsem ilk yaptığım Perişan Kurabiye olurdu..Zamanla bizim ailede bu kurabiyenin adı Mine'nin Kurabiyesi oldu. Mutfakta geçirdiğim zaman artınca, tarifler çoğalıp, elimde pratik kazanınca bu tarife sıra gelmez oldu. Geçen gün tarif defterimde ilk gözağrım kurabiyemin tarifi elime geçti. Yeniden denedim......
Gereken Malzemeler
* 2 yumurta
* yarım paket (125gr) oda sıcaklığında margarin veya tereyağı
* yarım su bardağı sıvı yağ
* 1 su bardağı pudra şekeri
* 1su bardağı üzüm
* 1su bardağı iri dövülmüş ceviz
* 1 paket kabartma tozu
* aldığı kadar un
Oda sıcaklığındaki margarin, yağ ve pudra şekerini mikserle karıştırdım. Üzerine yumurtayı ilave edip karıştırmaya devam ettim. Cevizi, üzümü, kabartma tozunu ve azar azar unu ilave ettim. El ile koparılacak kıvamda bir hamur elde ettim. Fırın tepsisine koparıp yerleştirdim. 175 derece ısıtılmış fırında kurabiyelerin üzeri pembeleşinceye kadar pişirdim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder