7 Nisan 2010 Çarşamba

PETİT BEURRE


Sevgili arkadaşım Zuhal bana petit beurre makinesi getirirde ben hiç dururmuyum? Tabii ki durmam, istesem de duramam. Hemen aklıma geçenlerde Sevgili Kuzine'nin yaptığı petit beurreler geldi. Sayfasına baktığımda Kuzine tarifi Paylaşılan Tatlar'dan aldığını yazıyordu. Bende Paylaşılan tatlardan aşağıdaki tarifi aldım. Biraz değişiklik yaptım. Tarifin orijinalini buradan adresinden alabilirsiniz.

Benim değişiklik yaptığım tarif şöyle

Malzemeler;
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 adet yumurta
1 çorba kaşığı süt
4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya
1su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı kakao

Kakao hariçdiğer malzemeleri karıştırıp eldeettiğimiz hamuru ikiye ayırıyoruz. Bir parçayı kakao ile karıştırıyoruz. merdan ile hamuru petit beurre kalınlığında açıp, makine ile kesiyoruz. ( makineneiz yoksa dikdörgen bir kurabiye kalıbı ile kesip, üstüne çatalla şekil verebilirsiniz. ağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirip önceden ısıtılmış 200 derece fırında pembeleşmeden pişirin. ( Kızarırsa da çifte kavrulmuş olur:)

Bu tarifi bizlerle paylaşan, Paylaşılan Tatlar-Banu'ya teşekkür ediyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder