5 Nisan 2010 Pazartesi

PORTAKAL REÇELİ....



PORTAKAL REÇELİ

2 adet reçellik portakal (600 gr )
500 gr şeker
1 sb su
4 adet karanfil
1/2 limon suyu

1-portakallar rendenin ince tarafıyla rendelenir ( beyaz etine değmesin )
2-sıcak su dolu bir kapta sarı suyu iyice çıkana kadar kaynatılır ve bu su dökülür
3-bu işlem 3 kez kaynatılarak sarı, acı suları dökülür.
4-bu arada portakallar da yumuşamış olacaktır.
5-soğuyunca , arzu ettiğiniz şekilde dilimleyin.
6-tencereye koyun, üzerine şekerini ve suyunu ilave ederek kısık ateşte kaynatın
7-kaynamaya başlayınca karanfilleri ilaave edin.
8- 30 dakika sonra limon suyunu ekleyip,5 dk kadar sonrada kapatın .
9 ilk sıcağı çıkınca kavanoza koyup ağzını kapatın.
10- rendelediğiniz portakal kabuklarını çift poşet yapıp buzluğunuzda bekletiniz.
( ben atmaya kıyamıyorum çünkü ,benim kıştan hazırlığım fazla olur ve yaz döneminde de kek- pasta- kurabiye vs vs.. kullanırım )


MERHABALR :
Bu aralar mevsim itibari ile, sofralarda ve bloglarda portakal zamanı malumunuz.Hepimizin de mutlaka portakalı bir şekilde sevdiğimizi düşünüyorum.
ama en çokda sanırım FERHANcığıma yaryordur.. Çok severde kendisi portakalı :)
Birde biricik GÜL'ümüzün portakallı tartını ve keklerinide bu aralar hiç unutamayacağız bence.. :ELLERİNE SAĞLIK GÜLÜMCÜM.

Bende Aşuremizi hazırladığımız gün, üzerini süslemek için portakal şekerlemesi hazırlamak istedim. Valide sultanım uzun sürer,daha sonra sen toparlanınca yaparız deyince,bende rotayı reçele çevirdim.
Meyve tabağında sadece 2 tane portakal vardı, onları da değerlendirmiş oldum.
Ben portakal reçelini tamamıyla severim, daha doğrusu reçelle aram yoktur,ama gelip gidip şekerleme gibi ağız tadı yapmayı pek severim.
Valide sultanım haftaya portakallı şekerleme sözü verdi...
PAYLAŞMAK DİLEĞİYLE, HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN ARKADAŞLAR......... SEVGİLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder