5 Nisan 2010 Pazartesi

Sebzeli Kuzu İncik

Sebzeli Kuzu İncik

Sebzeli kuzu incik görünüş olarak oldukça lezzetli bir yemek oldu.Daha doğrusu ben kuzu eti yemediğim için sadece eşimin anlattığı kadarıyla size aktarıyorum.Sebzeli kuzu incik Tuzbiber dergisinin bayram özel eki için özel olarak hazırlandı,derginin bu ay ki sayısına mutlaka göz atın,tarifleri eminim çok beğeneceksiniz.

Arkadaşınızı tanıyın diye söylüyorum,ben aslında etin kıyma halinden başka türlüsünü yemiyorum,evde pişirdiklerimi de sadece eşim yiyor sağolsun.. Ben parça et yemem,kuşbaşı dana eti veya kuzu eti yemem,bonfile,salam,sucuk vb.. et ve et ürünlerini de yemem. eti sadece kıyma olarak yemeklerde kullanırım.Kebabın ise her türünü çok severim(zaten anlaşılıyordur bu ) :))

Bayram yemeği olarak güzel bir alternatif olabilir diye düşünüyorum,denemek isteyenler için;

Malzemeler
- 2 adet kuzu incik
- 2 adet havuç
- 2 adet patates
- 3 diş sarımsak
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 1 çorba kaşığı un
- 2 yemek kaşığı salça
- tuz
- karabiber

Süsleme için :
- Maydanoz

Hazırlanışı:

1- Kuzu incikleri yıkayın.Kaynayan suyun içinde incikler beyazlaşana kadar 3-4 dakika haşlayın.Kenara alıp suyunu süzün.
2- Diğer tarafta tencereye zeytinyağını koyun,Yemeklik doğranmış kuru soğanı,bütün olarak soyulmuş sarımsakları ilave edip kavurun.
3- Üzerine halka halka doğranmış havuçları ekleyin.Haşlanan incikleri tencereye dizin.
4- İri şekilde doğranmış patatesleri de ekleyin.Üzerine salça ve un’u koyup karıştırın.
5- İnciklerin üzerini geçecek kadar su ekleyin. Tuzunu ve karabiberini ilave edip orta ateşte yaklaşık 45 dakika pişirin.
6- Sıcak olarak servis tabağına alın, üzerini maydanoz ile süsleyip servis edin.

Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder