5 Nisan 2010 Pazartesi

Pırasa Çullaması


Zeytinyağlı Pırasa Sarması 'ndan artan pırasaları bu şekilde değerlendirdim. Tarifini Gazetelerin uzun zaman önce verdikleri bir yemek dergisi ekinden aldım. Kıymalı pırasa yemeği sevmeyenler için değişik bir seçenek olabilir.

Malzemeler :
1 kg. pırasa
1 adet soğan
250-300 gr. kıyma
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz, karabiber
2 yemek kaşığı sıvıyağ
kızartmak için
3-4 yemek kaşığı un
2 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
tuz

Yapılışı :
Pırasalar 4-5 cm. uzunluğunda doğranır. Tuzlu kaynar suya atılarak dağılmayacak dirilikte haşlanır, süzgece alınır, suları süzülür.
Çukur bir kapta yumurtalar çırpılır. Geniş bir kapta un ve tuz karıştırılır. Pırasalar önce una sonra yumurtaya bulanarak kızgın yağda her iki tarafı da altın rengi olacak şekilde kızartılır, fazla yağlarının süzülmesi için kağıt havlu üzerine alınır, geniş bir tencereye dizilir. (Ben fırında yaptığım için fırın tepsisine dizdim.)
Yemeklik doğranmış soğan ve sıvıyağ bir tencereye alnır ve kavrulur. Kıyma da eklenip suyunu bırakıp çekinceye kadar kavrulur. Salça, tuz ve karabiber eklenip, pırasanın haşlama suyundan 1 kepçe kadar eklenir ve 5 dakika kadar kaynatılır.
Hazırlanan kıymalı sos pırasaların üzerine yayılır. Gerekirse biraz daha su eklenip, ocakta 10 dakika kadar pişirilir.
(Ben üzerine domates dilimleri yerleştirip, fırında pişirdim.)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder