8 Nisan 2010 Perşembe

RAMAZAN GELİYOR VE CHEESECAKE




Ramazan geliyor artık mutfaklar şenlenecek bu şenlenme bloglarımızada yansıyacak büyüklerimiz eski ramazanları anlatırdı ne keyifle dinlerdik bide yaşasak neler hissederdik kimbilir?düşünüyorumda biz torunlara neler anlatacağız ramazanla ilgili ''bak evladım biz oo eski ramazanlarda işe giderdik hem işimizi yapıp bir yandanda elimizde kağıt kalem birbirimize yemek tarifleri alıp verirdik sonracığıma marketlere dalardık raflarda nevar ne yok kıtlıktan çıkmış gibi sepetlere doldururduk kasalarda uzun kuyruklar oluştururduk normalde işten çıkıp 2 saatte yemeği hazırlarken ramazanda yetişmeyecekmiş gibi öğleden mutfağa girerdik iftara 5 saat kala orduyu doyuracak kadar herşeyi hazırlardık iftardan sonra düzensiz beslenme sonucu ilk bulduğumuz kanapeye yığılıp kalır 2 saat kendimize gelemezdik ona rağmen girip çıkıp tıkınmayıda ihmal etmezdikmi diyeceğiz ne diyeceğiz??? Allah herkese ramazan tadında güzel bir ramazan geçirmeyi nasip etsin diyeyim bari çenem düştü benim yine neyse gelelim cheesecake tarifine..
Nihayet yaptım ama önce çatlattım hafifi bir çökme oldu nedeni fırından hemen çıkarmam olmuş sonradan araştırmalarıma göre soğuyana dek fırında bekleyecekmiş birde su dolu bir kap koyacakmışım bu araştırmalarımı keşke önceden yapsaymışım neyseki tadı çok güzeldi yine yaparım yine yaparımmm:))) harika bir lezzet
MALZEMELER:
2 paket burçak büsküvi
3 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı tereyağ
3 paket labne peynir
2 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
3 yumurta
1 paket krema
YAPILIŞI:Büsküvileri rondodan geçirip un haline getiriyoruz yağı eritip 3 kaşık şekerle büsküvilerimize karıştırıyoruz 26 cm.lik kek kalıbımıza aliminyum folyo yerleştiriyoruz (biraz kenarlardan yüksek olacak şekilde)büsküvili karışımı içerisine bastırarak yayıyoruz 175 dercede bir 10 dakika kadar pişiriyoruz.labne peyniri,şekeri,unu ve vanilyayı mikserle çırpıyoruz.yumurtaları teker teker ekleyip yavaş hızda çırpıyoruz.en son kremayı ekleyip kalıba büsküvilerin üzerine döküyoruz. kalıbı su dolu bir tepsiye koyup (bunuda yapmadığım için sizlere hatırlatayım )önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında 45 dakika pişiriyoruz amannn benim düştüğüm hataya düşmeyin fırından hemen çıkarmayın fırının kapağını hafif aralayın soğuyana dek beklesin bir gece dolapta bekletip servis yapın ay yok ben dayanamam diyorsanız bari 2 saat bekletip indirin mideye gitsin:))) ben frambuaz sosu kullandım siz zevkinize göre çikolata sosuda dökebilirsiniz
NOT:Kek sulu gibi görünüyor pişince normaldir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder