1 Nisan 2010 Perşembe

Salçalı Kurabiye

Tarif yazmayı özlemişim:) Bu kurabiyeleri aylar önce kız kardeşim Nuray geldiğinde yapmıştım. Bir heyecanla ne istersin yapayım. Tatlı yada pasta isteyeceğini beklerken bana tuzlu bir şeyler yaparmısın? deyince hemen mutfağa girip bu kurabiyeleri yaptım. Çok beğendi ertesi gün tekrar yaptım. Bunlar eti pizza kraker gibi olmuş dedi ve ikinci yapışımda eti pizza kraker şeklinde yaptım. Bize salçayı kızkadeşim Tülay'ın kayınvaldesi Fatma teyze Adana'dan gönderiyor. Ayrıca burdan Fatma teyzeme çok teşekkür ediyorum.
malzemeler:
  • 200 gr. margarin
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 çay bardağı sirke
  • 1,5 tatlı kaşığı salça
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • Üzeri için:
  • çörek otu

yapılışı: Bir yumurtanın sarısını ayırın. Kalanı ve salçayı karıştırın. İçerisine sirke, sıvıyağ,tuz, ve diğer baharatları da ekleyip karıştırın. Salçanın topak topak kalmamasına dikkat edin. Diğer malzemeleri de ekleyip sert olmayan bir hamur elde edin. Hamuru merdane ile 4 mm kalınlığında açıp kalıp ile kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin. Önceden ısıtılmış 175-180 derece fırında pişirin.

Eti pizza kraker alır mıydınız?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder