1 Nisan 2010 Perşembe

KAYMAKLI POĞACA

Bayramda bol bol tatlı çikolata yemekten midem çok kötü oluyor. Bu açmaları bayramın üçüncü günü tatlıların yanında ikram etmek için aldımığım ve kalan kaymağı değerlendirmek için yaptım. Daha önce verdiğim açma tarifimdeki margarin yerine kaymak kullanarak yaptım. Çok ta güzel oldular. Fırından çıktığında kardeşim dışardan eve yeni gelmişti. Neyli yaptın? peynirli :) hayır sen illa bunlara farklı bişey koymuşsundur. Gerçekten peynirli ama hamurun içinde kaymak var:) ben demiştim.. Çok beğenerek afiyetle yedi.. Bir kısmını içini boş ve yuvarlak şeklinde yaptım. Ertesi sabah işyerine kahavaltı için sandaviç yaparak götürdüm.
malzemeler:
  • 1 su bardağı ılık su
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 200-250gr. kaymak (kahvaltılık)
  • 2’şer tatlı kaşığı tuz ve şeker
  • 2 yumurtanın akı içine sarıları dışına
  • 1 paket dr.oetker instant maya
  • Aldığı kadar un.(yumuşak bir kıvam olmalı)
  • içi için:
  • beyaz peynir yada lor
  • rendelenmiş kaşar peyniri
  • maydanoz

Yapılışı: Önce mayayı bir kasede ılık su ile kabarmasını sağlayın. Yoğurma kabımızda sıvı mazlemelerini karıştırın. Yumurta aklırını da ekleyin. Üzerine yavaş yavaş unu ilave edin ve instant mayayı dökün. Yumuşak bir hamur elde edin ve yaklaşık 20-25 dk kadar mayalanmasını için bekleyin. Mayalanan hamurdan cevizden daha büyük parçalar alıp ister arasına peynirli karışım koyup poğaça yapın isterseniz de sandviç gibi kullanılmak üzere minik poğaçalar yapın. Eğer lor kullanmışsam mutlaka her birinin içine 1 çay kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri de koyuyorum. Tepside de 10-15 dakika mayanlamasını için bekleyin pofuduk pofuduk olması için. Üzerine yumurta sarılarını sürün isterseniz çörekotu, haşhaş, susam gibi baharatlarla süsleyebilirsiniz. 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin.

afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder