6 Nisan 2010 Salı

Schoko-Kokos-Kuchen / Hindistan Cevizli Çikolatalı Kek

Pasta beni takip eden Nimet hanım için yapıldı..Hem o'nun için hem de binamızda bulunan bir dostumuz içindi..Tarifini aşağıda sizlerle paylaşıyorum...

Sizlere tekrar MUTLU YILLAR diliyorum..
Hindistan Cevizli Kek
Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 limon kabuğu rendesi
minicik tuz
1 paket vanilya şekeri
3-4 damla limon aroması veya 1 tatlı kaşığı limon suyu
100 gr yumuşak tereyağ
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
4 yemek kaşığı h.cevizi
1 paket Eti bitter
2 su bardağı un
3 yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Hindistan Cevizli Kek
Hazırlanışı
Şeker,tereyağ,limon kabuğu,tuz,vanilya çırpılır.

Yumurtalar eklenip çırpılır.

Sıvıyağ,süt,h.cevizi eklenip çırpılır.

Un,nişasta,kabartma tozu elenip 3 seferde eklenip çırpılır.
Hindistan Cevizli Kek
Kalıp yağlanıp unlanır.

Hamurun yarısından fazlası kalıba dökülür.

Üzerine aralıklarla çikolata dilimleri konulur.(bastırılmayacak)

Onların üzerine kalan hamur dökülüp, ısınmış fırında
175 c de yaklaşık 40-45 dk pişirilir.

Piştikten sonra ılınması beklenip kalıptan çıkartılır.

Tepesini ise dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.

Ben pudra şekerini portakal suyu ile sulandırıp sürdüm.

Katı halini sevmedikleri için biraz sulu hazırladım..

Not:Keki yukarı çıkarmadan 1 dilimini kesip fotoğrafladım..
Sonra yine hemen dilimi yerine oturttum..))Bu arada çikolatalı
kısmına denk gelmedi..Keki yukarı çıkarıp dilimleyip ikram ettiğimizde,
çikolatanın çok yakıştığını gördüm..))

Nimet hanım eğer sizde yapacaksanız,
çikolatayı daha yoğun koymanızı tavsiye ederim..Umarım hoşunuza giden bir
tarif olmuştur..
Hindistan Cevizli Kek Hindistan Cevizli Kek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder