6 Nisan 2010 Salı

Schokoladenkuchen / Çikolatalı Kek

Keki lohusa mevlitine yapıp göndermiştim annecikle..Pişirme macerası,keki fırına atıp aradan 15 dk geçtikten sonra, kek çok kabarmaya başladı..Birden panik oldum..Gecenin bir yarısı evin içine yayılacak kokularmı,yoksa fırını temizlemek mi..(( Her ikiside birlikte geleceğinden, hemen fırının kapağını açıp keki dışarı çıkardım.Kek çorba kıvamında resmen..Biraz bekletip tekrar fırına attım..Aaa,kek banamısın demiyor..Hindi gibi kabarıp duruyor adeta..Son çare bıçakla kesip yükselişi durdurdum..Bu arada kekin ortası delikti..Çok kabarınca orta kısmı kapandı haliyle..Üzerine çikolata döktüğümde,ortası tamamiyle çikolata sosu ile dolup dondu..Ortaya çok değişik bir model çıktı..Fakat fotoğrafları gece çektiğim için,çok yansımalar oldu..Kekin rengi bile çok değişik çıktı..Annecik bugün mevlite götürdüğünde çok popüler olmuş..Hem çok kabarmasiyle hemde kekin modeli itibariyle..Tadının ise çok nefis ve değişik olduğunu acilen benden bloga yazmamı istedikleri için bende hemen paylaşmak istedim..Aksi takdirde hiç paylaşmayacaktım..Benden bu kadar şimdilik..Fotoğrafları aktarmak kolay oluyor benim için,fakat yazı yazmak çok zorluyor beni arkadaşlar..

Sağlığınız ve keyfiniz yerinde olsun daima..!
3
Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı sıvı vanilya veya 1 paket vanilya
1 paket vişne aroması (sizde yoksa sorun yapmayınız lütfen)
125 gr tereyağ(oda sıcaklığında)
2 yemek kaşığı fıstık tozu
1/2 su bardağı krema
1 çay bardağı süt
200 gr bitter çikolata
1 paket droetker kakao (ben Amerika'dan gelen açık renk kakao kullandım.)
minicik tuz
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Üzeri için
eritilmiş çikolata
2
Hazırlanışı
Çikolata benmari eritilip, içersine süt ve krema katılıp iyice karıştırılıp,
sırası gelene kadar soğuması için bekletilir.

Şeker,vanilya,tereyağ,fıstık tozu,tuz 2 dk çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip, en az 2'şer dk çırpılır.

Kabartma tozu,kakao,un elekten geçirilir.

Çikolatalı karışımdan biraz dökülüp çırpılır.

Unlu karışımdan birazı dökülüp çırpılır.

Tekrar çikolatalı karışım eklenip çırpılır.

Unlu karışım eklenip çırpılır.

Son olarak çikolata ve arkasından unlu karışım
eklenip çırpılır.

Bu karışım,yağlanmış-unlanmış kek kalıbına dökülür.

Önceden ısıtılmış 175 c deki fırında yaklaşık 50 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra üzerine eritilmiş çikolata dökülüp süslenir.
1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder