8 Nisan 2010 Perşembe

SOĞAN HALKASI


Hepimizin belki de en çok sevdiği yemeklerden fast food. Eeeee sağlıksız oluşu ve kilo aldırıcı olması da faturası sanırım:) Tüm olumsuzluklarına rağmen doyumsuz lezzeti bizi kandırıyor galiba ve her fırsatta fast foodla beslenmeyi ihmal etmiyoruz:)) Ben de dedim ki madem bu kadar seviyoruz fast foodu madem vazgeçemiyoruz bari evde yapabileceğimiz seçenekler olabilsin. Bunlardan bir tanesi de soğan halkası. Sizi bilmem ama biz çok seviyoruz bunu. Bari evde deneyip , yapıp zararını azaltalım diye düşündüm. Hiç olmazsa evde kendi yaptığımız soğan halkamız olsun istedim. Belki hamburgerin , cheseburgerin tadını tutturamayız ama bu gerçekten farksız hazırından. Deneyin siz de bana hak vereceksiniz;)

MALZEMELER:
(Malzemeleri kişi sayısına göre ayarlayın)

1-2 Büyük kuru soğan
Bir küçük kase galeta unu
1-2 Yemek kaşığı un
Bir yumurta
Tuz
Kızartmak için sıvı yağ


YAPILIŞI:
Soğanları ince halkalar halinde doğrayalım. Derin bir kase de halkaları kırmadan ayıralım ve üzerine tuz ve unu ekleyip yavaşça harmanlayalım. Diğer taraftan kızartmak için yağımızı koyalım ısına dursun. Harmanladığımız soğanları önce çırptığımız yumurtaya sonra da galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızartalım. Hepsi bu:) Sıcakken halkalarımızı servis edelim. İnanın tadı fast foodlarda satılandan hiç farkı yok ve eminim ki daha sağlıklı;) Şimdiden yapan herkese afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder