6 Nisan 2010 Salı

Soğan Tohumu Yemeği (Çorbası)

Bu yemeğin tarifini ve fotoğrafını, Mutlu arkadaşımın izni ile ekledim siteme..Yemeğin Karadeniz yöresine ait olduğunu kısa bir araştırmadan sonra öğrendim..Özellikle Giresun'a ait diye bir söylem var..Fakat bunun yanı sıra, Trabzon'un köylerinde de bu yemeği biraz daha farklı yaptıklarını da öğrendim..Birde yumurtalı,mısır unlu tavasıda yapılırmış.Tercih sizlere kalmış..İster yemek şeklinde,ister tava şeklinde tohumları bulduğunuzda deneyiniz..Yanına mutlaka bir parça mısır ekmeği eklemeyide unutmayınız.AFİYETLER OLSUN..
Mutlu arkadaşıma gönülden teşekkürlerimi gönderiyorum..
Ayrıca organik meyve,sebze,süt,yumurta,bakliyat,meyve,peynir ihtiyacınız varsa,siparişinizden 1 gün sonra elinizde..Bunun yanı sıra zeytinyağ,sbunlar,yufkalar ve otlu böreklerde mevcut..Ayrıca kurutulmuş sebzelerde var tabiiki..İlgilenenler varsa bana mail yazabilirler..Arkadaşımın ektiği tarlaları ve geniş alanda toprakları mevcut.İşi,ekip-biçip satmak..Üstelik buradaki pazarlardan bile ucuz..45 Kğ kadar kargo prası 6.-TL..Teşekkürler..!
soğan cücüğü
Malzemeler
1 adet kuru soğan
1 kahve fincanı bulgur
1 bağ soğan tohumu
1 su bardağından az süt
tuz
sıvıyağ

Hazırlanışı
Soğan yemeklik doğranıp, yağda çok az çevrilir.
Yıkanmış doğranmış soğan tohumları eklenip, tekrar yağda çevrilir.
Üzerine bulgurlar konulup biraz daha çevrilir.
Üzerine süt eklenip kaynatılıp yemek hazırlanmış olur.

Not:Tohumlar fazla ölmediğinden,süt burukluğunu alıp farklı bir lezzet veriyor yemeğe..Farklı lezzetler sevenler için birebir..Denemenizi tavsiye ederim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder