8 Nisan 2010 Perşembe

Tepsi Köftesi


Benim gibi çok fazla zamanı olmayanlar için çok kolay ama sunumu çok güzel bir yemek tepsi köftesi. Yanına salata, pilav veya fırında patates ilavesi ile pratik bir akşam yemeği....

Gereken Malzemeler:
  • 500 gr. kıyma ( ben yağsız dana kıyması kullandım)
  • 1 adet yumurta
  • 3 dilim bayat ekmek içi
  • 1 adet soğan
  • kıyılmış maydanoz
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • tuz, kimyon, köfte baharatı

Yapılışı:

  • Bayat ekmekleri ufalayın.
  • Soğanı rendeleyip suyunu sıkın, maydanozları ince ince kıyın( yaklaşık küçük bir kase kadar maydanoz kullandım)
  • Yumurta, sıkılmış soğanın suyu, kıyılmış maydanozlar ve baharatlar ile kıymayı yoğurun.
  • Malzemeler iyice özleşmiş, düzgün şekilli bir hamur olmalı.
  • Yarım saat kadar bekletin. Zamanınız varsa 1-2 saat bekletmenizi tavsiye ederim.
  • Isıya dayanıklı, yağlanmış bir tepsiye çok kalın olmayacak şekilde yerleştirin (bu ölçü için küçük boy yuvarlak Borcam tepsi kulandım).
  • 180 derece ısıtılmış fırında hafifçe üzeri kızarmaya başlayıncaya kadar pişirin.
  • Üzerine sulandırılmış salçayı yavaşca gezdirip tekrar fırına verin.
  • İçi pişinceye kadar fırında bekletin.
  • Fırından çıkınca dilimleyerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder