6 Nisan 2010 Salı

TIRTIL KURABİYE

Uzun zamandır tırtıl kurabiye yapmak istiyordum Birsel'in tarifini not almıştım yaptım nefisss oldu,tarifin için tşkler arkadaşım :)hadi tırtıllar yapalım ben üç çeşit yaptım sizde beğendiğinizi yapın..... MALZEME:
250 gr. margarin(yumuşak)
1 çay.bar.sıvıyağ
1 çay.bar.pudra şekeri
1 adet yumurta
kabartma tozu
vanilya
3,5 su.bar un(ben 4 bar. kullandım)
SÜSLEMEK İÇİN:
hindistan cevizi
marmelat
YAPILIŞI:
Margarin,şeker,sıvıyağ,yumurta iyice karıştırılır...Un,kabartma tozu,vanilya eklenip hamur yapılır...Hamurlar tırtıl kalıbından veya krema tulumbasından istenilen uzunlukta sıkılır...Düşük ısıdaki fırında pişirilir(renkleri kararmaması için) benimkiler biraz kızardı:(
Piştikten sonra soğutulur aralarına marmelat sürülür,uclarına da sürülüp hindistan cevizi veya fındığa bulanır...Ben yuvarlakların hamuruna fındık ekledim....hadi yiyeyim tırtılları :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder