5 Nisan 2010 Pazartesi

Truff

Mevlitimizde şeker yerine, rengarenk trufflardan ikram ettik..Yanında hurmalar ve Kugeln'lar da mevcuttu..Misafirlerimiz tarafından çok beğenildiler ve tarifi ısrarlar istenilince, bende hemen eklemek istedim..
9
Malzemeler
500 gr bitter kuvertür
1 kutu krema (250 ml)
1 paket kakao (20 gr)
2 yemek kaşığı badem tozu(siz farklı alternatifler kullanabilirsiniz)
4 dilim kek
2 portakal kabuğu rendesi
1/2 portakal suyu
10
Hazırlanışı
Çikolatalar benmari usulü eritilir.

Krema eklenip iyice karıştırılır.

Portakal kabukları ve suyu eklenip çatalla karıştırılır.

Badem tozu,kakao eklenir.

Kek dilimleri ufalanır.(çok sulu olursa, kek ekleme yapılır.)

Karışım 20-25 dk buzdolabında durup donması beklenir.

Daha sonrada karışımdan minik prçalar kopartılıp toplar yapılır.

Her bir top kakaoya,fındık veya badem tozuna,fıstık tozuna,çikolata toplarına bulanıp,renkli kağıtlara konulur.

Servis edilene kadar buzdolabında bekletilir.

Not:Dilerseniz içersine rum ekleyebilirsiniz.Ben mevlit için yaptığımdan, eklemedim..
5
Zimt Kugeln'ların tarifine buradan bakabilirsiniz.Ben 3 gün önceden hazırlayıp dondurucuya atınca,üzerlerinin beze kısımları çatladılar..Tepsiye dizip öyle kaldırmış olsaydım, görüntüleri daha hoş olacaktı..Bilgi amaçlı sizlerle paylşmk istedim..)
DSC04368

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder