8 Nisan 2010 Perşembe

Vişneli Su Muhallebisi

Sevgili Berna bloğunda beni, dostları arasında seçmiş. Bu ince zarif davranışı için çok teşekkür ederim. Bloğundaki harika yazısından sonra benim bir şey söylememe gerek kalmıyor.

Gerçek dostlarla karşılaşmanız, gerçek dostları bulmanız dileğiyle..

Su muhallebisini uzun süredir denememiştim. Annem çocukken yapardı. Sevgili Aslı'nın tariflerinde görünce aklıma geldi. Vişne ile mayhoş bir tat oldu..

Gereken Malzemeler:
  • 2 su bardağı su
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 küçük kahve( türk kahvesi) fincanı nişasta (buğday nişastası kullandım)
  • 1 çay bardağı su
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı gül suyu

Üzerine :

  • 1 su bardağı vişne tanesi
  • pudra şekeri

Yapılışı:

  • Su, süt , toz şeker, vanilya ve gül suyunu karıştırıp kaynatın.
  • Diğer tarafta nişasta ve 1 çay bardağı suyu karıştırıp kaynatın.
  • Sütlü malzemeye ilave edin bir kaç dakika kaynatıp koyulaşınca tepsiye dökün ( küçük kare borcam kullandım).
  • Ilınınca 2 saat kadar buzdolabında bekletin.
  • Kare veya dikdörtgen dilimlere kesip üzerine önce pudra şekeri serpin, sonra da vişne taneleri ile süsleyin.

  • Derin dondurucuya koyduğum vişne tanelerini kullandım. Vişne kompostosuda olabilir.
  • Gül suyu sevmiyorsanız koymayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder