7 Nisan 2010 Çarşamba

Yalancı Tavuk Göğsü

Çocukluğumda anneannemden hatırlarım. Komşulardan bir şey geldi mi tabak boş geri verilmezdi. Anneannem mutlaka tabağın içine bir şeyler koyar geri verirdi. Bu alışkanlığı biz aile içinde hala sürdürüyoruz. Buna yakın çevremdeki arkadaşlarım, komşularımda dahil olmaya başladı. Geçtiğimiz günlerde karşı komşumun kayınvalidesi ile benim aramda bu tabak alışverişi önce onlardan gelen yöresel yarma çorbası ile başladı. Benden iade çikolatalı puding, yine onlardan kabak tatlısı bir süre devam etti.

Adetlerimiz böyle olunca geçen hafta gelen şambali tepsisini bu hafta sonu boş iade etmek olmazdı. Kardeşimin diyetini bozmamak için şuruplu tatlı yerine ben de hafif bir sütlü tatlıyı yapıp götürmeyi tercih ettim. Adının yalancı olduğuna bakmayın tadı gerçeğini aratmayacak kadar nefis......

Gereken Malzemeler
* 4 çorba kaşığı tereyağı
* 1 su bardağı un
* 4 su bardağı süt
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 paket vanilya
* üzerine süslemek için dövülmüş ceviz veya antep fıstığı
Tereyağını eritip unu ekleyip kavuruyorum. Un kokusu gidince üzerine süt , toz şeker ve vanilyayı ekleyip muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyorum. Piştikten sonra mikserle 15 dakika çırpıyorum.Geniş bir kaba boşaltıp üzerini ceviz veya antep fıstığı ile süslüyorum. (Ne kadar çok çırpılırsa gözenekli ve yoğun bir kıvam alıyor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder