6 Nisan 2010 Salı

Yine Karışıklar

Hafta sonumuz yine mutfakta hazırlıklarla geçti..Bunların yanında ekmeklerimiz ve farklı kurabiyelerimiz de vardı..Ayrıca istek üzerine elmalı pasta da yaptım..Evin içerisinde 3 kişiyiz..Yaptıklarımız neredeyse 15 kişilik aileler için..Bu halimize çok şaşırıyorum..Merak ettiğinizi bildiğimden açıklamak gereğini hissediyorum..Yaptıklarımızın çoğunun tadını bile bilmiyoruz..))Sadece şunu belirtmek isterim ki,kısmetlileri çok oluyor..))

Sağlıklı güzel bir hafta diliyorum..
Gulya
Malzemeler (Kurabiyeler)
1 yumurta sarısı
minicik tuz
4 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 kase kaymak (süt-yoğurt karışık)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı nişasta
1 su bardağı un

Tepesi için
yumurta akı
fındık kırığı
DSC06866
Hazırlanışı
Tüm malzeme karıştırılıp yoğrulur.

Yumuşak bir hamur elde edilir.

Hamurdan parçalar kopartılıp yuvarlanıp önce aka sonra fındığa
batırılıp,tepsiye dizilir.

Isınmış fırında yaklaşık 30 dk pişirilir.
Gulya
Gulya'yı defalarca sizlerle paylaştığımın farkındayım..Bugün yine yapılınca sizlerle tekrardan paylaşmak istedim..Merak eden arkadaşlar nasıl yapıldığına buradan
bakabilirler..
Haşhaşlı Tuzlu Kurabiyeler
Kurabiyelerin tarifine buradan bakabilirsiniz..Ben sadece içersine 1 yemek kaşığı haşhaş eklemiştim..Tavsiye edilir arkadaşlar..))
Amerikan Salatası
Amerikan salatasında mayonez varsa hiç yenilmez bizim evimizde..Hele misafirlerde sevmeyince bu haliyle yapılır oldu..Malzemelerin hepsi aynı olup,pul biber,limon ve zeytinyağı eklenip karıştırılıp servis edilir..Mayonez sevmeyip, rus salatası severlere tavsiye edilir..))
Haşhaşlı Tuzlu Kurabiyeler DSC06864

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder