5 Nisan 2010 Pazartesi

Apfel Krümelkuchen /Elmalı Kırıntılı Kek

Geçen hafta iş çıkışı eve gittiğimde,annecik sana paket gelmiş yine dedi ve paketi bana uzatıverdi..Paketi açtığımda içinden bir kart ve harika peçetelikler çıktı..O an ki mutluluğum görülmeye değerdi..Derin'ciğim, beni ve dünya tatlısı annesini çizip kartpostal yapıp,arkasına da çok güzel şeyler yazıp bana göndermiş..Buradan Zehra'cığıma ve kızı Derin'ciğime kocaman teşekkürlerimi gönderiyorum..Dilerim onların hayatları da tatlı süprizlerle dolu dolu geçer..

Güzel bir hafta diliyorum arkadaşlar..
8
Zehra'cığım ve ben..Çok şeker olmuşuz Derin'ciğim,ellerine ve o güzel gönlüne sağlık tatlım..
9
Zehra'cığım,Peçeteliklerini çok sevdim ve severek de kullanacağım..Aldığım en güzel hediyelerden biriydi canım..Tekrar teşekkürler..
6
Malzemeler
3 yumurta
1/2 su bardağı şeker
1/2 su bardağı esmer şeker
70 gr yumuşak tereyağ
1,5 kahve fincanı sıvı yağ
3-4 damla limon aroması (zitronen)
1 paket vanilya şekeri
1 çay bardağı ceviz kırığı
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı k.tozu

Ortası için
3 adet dilimlenmiş elma
1/2 çy kaşığı tarçın
1/2 limon suyu

Tepesi için
70 gr soğuk tereyağ
1 çay bardağı esmer şeker
1/2 su bardağı un
1 çay bardağı tereyağında kavrulmuş ceviz
Elmalı Kırıntılı Kek
Hazırlanışı
Şeker,yumurtalar,limon aroması,vanilya şekeri köpük olana dek çırpılır.

Yağlar eklenip çırpılır.

Ceviz eklenip çırpılır.

Un ve kabartma tozu elenip,eklenip çırpılır.

Hamur yağlanmış kalıba dökülür.

3 Elmanın kabukları soyulup kalın kalın dilimlenir.

Tarçın ve limon suyu eklenip karıştırılır.

Elmalar hamurun üzerine gelişi güzel yerleştirilir.
5
Tepesi için
Soğuk tereyağ,şeker,un kum tanesi olana dek çırpılır.

Karışım kaşıkla elmaların üzerine yayılır.

Tepelerine kavrulmuş cevizler ilave edilir.

Önceden ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 45 dk pişirilir.

Afiyetler olsun şimdiden.!
Elmalı Kırıntılı Kek Elmalı Kırıntılı Kek Elmalı Kırıntılı Kek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder