8 Nisan 2010 Perşembe

ÇİKOLATALI VE NANE AROMALI KURABİYE

naneli,çikolatalı kurabiye 006
After Eight severmisiniz?
Eğer severim diyorsanız, çok hoşlanarak yapacağınız bir tarif bu. Sevgili Ayşem'de tattım ve hemen denedim. Çok ama çok değişik ve çok güzel bir tarif. Tarifin kaynağı buraya tıklayarak ulaşabileceğiniz bu site.
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Bu tarifte ilk defa nane aroması kullandım ve çok memnun kaldım. Nane aromasını uzun zamandır bazı çikolatalı kek ve trufflarda kullanmak istiyordum bu kurabiye vesilesi ile denemiş oldum. ( Nane aromasını Bake-Shop, Beşiktaş'ta bulabilirsiniz.)Tarifin orijinalinde kurabiyelerin ( aslında bana göre bisküvilerin ) üstünde naneli başka bir krema katı ve onun üstünde erimiş çikolatadan çizgiler vardı. Ben bu krema katını çok az ( deneme amaçlı) hazırladım ve sadece 3 adet kurabiyede kullandım. sonuçta;krema katı kullanmadığım sade kurabiyeleri daha çok sevdim. Üstünde krema kullandıklarım da güzeldi ancak sade olanlara göre daha tatlıydı. Bu sebeple ben sadece sade kurabiye kısmının tarifini vereceğim. Kremalı katı merak edenler, yukarıda verdiğim orjinal linke tıklayarak kremalı katın tarifini ve yapılışını öğrenebilirler.

naneli,çikolatalı kurabiye 013
Malzemeler;
*170 gr oda sıcaklığında tereyağı,
*1/2 cup pudra şekeri,
*1 çay kaşığı nane aroması,
*~ (yaklaşık) 28 gr benmari yöntemi ile eritilmiş bitter çikolata,
*1,5 cup un,
*1 cup parça yada damla çikolata.
Hazırlanışı;
1.Damla çikolata hariç tüm malzemeyi 1-2 dakika iyice karışıncaya kadar yoğurun.(Ele yapışan oldukça yumuşak bir hamur oluyor.Telaşlanmayın)
2.En son damla çikolayaı da katın ve hamurdan madeni 1 lira büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayın. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklarla yerleştirdikten sonra, altını una batırdığınız bir çay bardağı ile kurabiyelerin üstüne hafifçe bastırarak yassı hale gelmelerini sağlayın.
3.Bu şekilde hazırladığınız kurabiyeleri önceden 190 derecede ısıttığınız fırında 10-12 dakika pişirip, iyice soğuduktan sonra servis yapın.
Not; Kullandığım cup ölçüsünün gram ölçüsüne çevirisini buraya tıklayarak öğrenebilirsiniz. En kısa zamanda bardak ve kaşık ölçüsü olarak da yazmaya çalışacağım.

naneli,çikolatalı kurabiye 015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder