8 Nisan 2010 Perşembe

Çilekli Pasta



Fotoğraf makinemin ayarları bozulduğu için fotoğraflar pek güzel çıkmadı.

Malzemeler :
1 adet hazır pandispanya (Kendiniz de yapabilirsiniz, zamanım sınırlı olduğu için hazır kullanmayı tercih ettim.)
1 paket Dr. Oetker pandispanya karışımı (Bildiğiniz bir pandispanya tarifini de yapabilirsiniz.)
3 adet yumurta
7-8 yemek kaşığı su
vişne ya da çilek marmeladı

Krema İçin;
1 paket çilek aromalı Crème Olé (hazırlamak için 2,5 su bardağı süt) (yarım paketini kullandım, hazır çilekli krema da kullanılabilir.)
1 poşet kremşanti
1 su bardağı soğuk süt (Kremşantiyi hazırlamak için)

Islatmak için;
1 su bardağı soğuk süt

Üzerine ve arasına;
Çilek

Yapılışı;
Krema hazırlamak için Crème Olé üzerindeki tarife göre hazırlanır. (Ben yarım paket kullandım.) 1 poşet kremşanti 1 su bardağı sütle iyice kabarıncaya kadar çırpılır. 2-3 yemek kaşığı kremşanti Crème Olé ile karıştırılır, buzdolabına kaldırılır.
Pandispanya karışımı paketin üzerindeki tarife göre hazırlanır. Kare ya da dikdörtgen büyük fırın tepsisine dökülerek pişirilir. Soğuyunca 4 parmak genişliğinde kesilir. Sütle ıslatılıp, aralarına marmelat sürülerek 4 parça üst üste yerleştirilir. Katların yapışması için bir süre beklenir ve 1 cm. kalınlığında dilimlenir. Kesilen parçalar kelepçeli kalıba dikey olarak yerleştirilir. (Benim kalıbıma sığmadığı için, uygun boydaki bir tavayı, altına streç film sererek kulladım. Pasta dinlendiğinde strecin yanlarından kaldırıp servis tabağına aldım ve streci dikkatlice çıkardım. Yani; davaynan yaptım, davaynan....:))Hazır pandispanya katlarından biri sütle ıslatılarak kalıbın ortasına yerleştirilir. Üzerine Crème Olé ve kremşanti ile hazırlanan krema yayılır. Dilimlenmiş çilekler dizilir. Pandispanyanın diğer katı da sütle ıslatılarak üzerine kapatılır. Ayrılan kremşanti ile pastanın üzeri kaplanır ve çilek dilimleriyle süslenir. Buzdolabında bir gece dinlendirilip servis yapılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder